Swantony001

Swantony001

Verbouwer

Lid sinds 21/09/2012

• 3 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen

Geschiedenis

dirk315

Onderkant betonvloer isoleren

1 reactie· · #Isolatie
Swantony001
Swantony001

Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan? Zie ook www.versifoam.be, schuimkits die kunnen worden aangebracht zonder lijm MET hoge isolatiewaarde!

Bekijk
Paul Michiels

Isolatie platdak

3 reacties· · #Muren
Swantony001
Swantony001

Hey Paul, ik denk dat je een beetje verkeerd te werk bent gegaan. Bovenop die multiplex vanwaar je spreekt, komt meestal een dampscherm en hierbovenop je isolatie. Van binnenuit isoleren geeft problemen, zoals je hierboven aanhaalt. De reden dat je isolatie vochtig wordt is net omdat het in aanraking kan komen met vochtige lucht van binnen. Wat je zou kunnen doen volgens mij is een dampscherm plaatsen van binnen uit nog voor je isolatie en hopen dat het vocht dat dan toch nog tussen de isolatie kruipt weggaat door eventuele ventilatie. Anders zie ik niet in hoe je de isolatie/dakopbouw nog zou kunnen hergebruiken. groeten

Bekijk
marc

vloerisolatie sandwichpanelen

5 reacties· · #Isolatie
Swantony001
Swantony001

Je kan ook je vloer zelf proberen op te schuimen en hierna een chappe laten overtrekken. Er bestaan doe het zelf kits die gemakkelijk zelf te gebruiken zijn. Sinds de afschaffing van de premies voor vloerisolatie is dit zeker interessant geworden. Grote voordeel is dat je alle leiding niet moet wegsnijden uit je platen, en hierdoor ook geen verlies van isolatie en warmte hebt. De schuim past mooi rond de leidingen zodat deze beschermd en geïsoleerd zijn. Ik heb mijn via versifoam.be, misschien kan het helpen! groeten

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag