teske103

teske103

Andere particulier

Lid sinds 13/01/2012

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

teske103

Problemen einde huurovereenkomst

2 reacties· · #Ontwerp

Ik ben huurder van een appartement waarvoor ik een contract van 3/6/9 ben aangegaan. Mijn contact is ingegaan op 01.12.2009.

Ik heb mijn opzeg gegeven vanaf 01.01.2012. Aangezien ik net in het 3de jaar ben van het contract zou ik 3maand opzegvergoeding moeten betalen + 1maand schadevergoeding.

Mondeling ben ik overeengekomen met de verhuurder dat ik een nieuwe' huurder kon zoeken en als die huurder de woning betrok ik er zonder schadevergoeding en opzegvergoeding uit kon.

Hiervoor heb ik dan een ook een aangetekende zending naar de verhuurder gestuurd met daarin ons overgekomen mondelinge afspraak.

Er is geen schriftelijke reactie geweest op deze zending wel hebben we beiden ondertekend voor akkoord.

Ik heb ondertussen al meerdere kandidaten gevonden die het appartement willen huren.

De mondelinge overkomst heeft plaats gevonden begin december. Nu laat de verhuurder mij weten dat er beslist is om het appartement te verkopen. Hiervoor is er een immokantoor ingeschakeld.

Dit zorgt er voor dat ik alle kosten als nog moet betalen. Ik had het appartement al te huur gezet op het internet. Volgens de verhuurder zou ik alles van het net moeten halen. Dit lijkt mij niet correct..

Verder heeft de verhuurder ook al contact opgenomen met de energiemaatschappij en de woning op leegstaand laten zetten. Is dit correct? Kan een verhuurder die akkoord is gegaan met een aangetekende zending daar nog op terug komen? Moet ik het appartement te huur laten staan of verwijderen? Moet ik de vergoedingen betalen?

Vriendelijke groeten

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag