Ik heb een vraag mbt het plaatsen van isolatie tussen een bestaande muur en mijn nieuw op te richten blinde gevel. Deze muren lopen namelijk niet parallel, over de lengte van 17 m gaat de muur 30 cm uit elkaar. Graag zou ik aan de buitenkant van de nieuw op te richten muur een harde isolatieplaat bevestigen, gezien de beperkte ruimte tussen de muren is het niet mogelijk om met een traditionele isolatiebevestiging te werken (niet voldoende ruimte om de gaten te boren), de nieuw op te richten muur zou uit gelijmde sillicaatsteen (spouwhaken in de voegen is ook niet mogelijk). Zijn er mensen met dezelfde situatie, zijn er nog andere mogelijkheden om de isolatie om een goede manier te bevestigen? De eventuele spouw volledig opvullen lijkt mij nogal duur en ik vrees dat dit problemen gaat geven bij de bestaande muur want deze is nogal vochtig. Misschien kunnen de gaten voor de spouwhaken wel langs binnen geboord worden?
Bekijk
tim123456
BouwerLid sinds 20/08/2013
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen