Tim240974

Tim240974

Andere particulier

Lid sinds 11/05/2021

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

Ik heb een woning van ongeveer 20 jaar oud. Hier is geisoleerd met rockwool tussen de dakspanten in. De dikte is ongeveer 10 cm. In een aantal kamers (niet allemaal) is nu het vals plafond verwijderd. ik wil hier bijkomende isolatie aanbrengen. Het schuin dak (en de oude isolatie) lopen langs de bovenzijde door naar de zolder (die afgewerkt is en langs de onderzijde loopt het schuin dak door achter een valse wand (stucanet) waar ik niet aan kan en wat ik niet ga uitbreken. Ik wil echter bijkomend isoleren waar ik kan. De vraag die ik me stel heeft het zin een dampscherm aan te brengen als ik nooit het volledige dak kan beslaan (achter de stucanet wand kan ik niks doen) en ik ook de zijkanten nooit 100% kan afdichten. Anderzijds heb ik geen ventilatie systeem. Ik wil ook niet overisoleren zodoende ik in huis schimmels krijg. Dan liever wat warmteverlies. Dus heeft in deze een dampscherm zin.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag