Ik wil de metalen ringen zoals zichtbaar op de foto vervangen door kleinere zodat deze passen op een nieuw onderblok met een kleinere schroefdraad. De buizen zijn bevestigd door middel van een perskoppeling. Is er een mogelijkheid om de metalen ringen te verwijderen zonder de buizen te moeten afknippen?
Bekijktim2570
VerbouwerLid sinds 29/04/2012
- 3 vragen gesteld
- 2 vragen beantwoord
- 1 lid bedankt
Geschiedenis
Ik ga een oude verandaconstructie vervangen door een nieuwe. Bij het openmaken van de houten vloer in de oude veranda heb ik gemerkt dat er zich onder die vloer 3 regenwaterputten bevinden. In de oude veranda was dit geen probleem, die veranda had overal gaten en kieren waardoor deze goed verlucht werd. De nieuwe veranda zal echter goed geïsoleerd zijn.
Vooraleer de veranda geplaatst wordt wil ik de vloer wat uitgraven en een betonplaat gieten. Mijn vraag is: zullen die regenwaterputten zorgen voor vochtproblemen in de veranda? Laat ik deze best opvullen met steenpuin of mogen ze blijven zitten? De regenwaterputten zijn gemaakt uit beton.
Ter illustratie heb ik een foto bijgevoegd in bijlage. Rechts merkt u 3 betonnen deksels. Onder deze deksels zitten de regenwaterputten.
Ik woon in de regio Sint-Michiels Brugge en heb al hopeloos enkele aannemers proberen te contacteren om te komen kijken en advies te geven. Ik krijg telkens geen antwoord...
BekijkIk heb een probleem met insijpelend water in mijn veranda. Het is een huis die ik ongeveer een half jaar geleden heb gekocht. De vorige eigenaar had de veranda zelf geplaatst. Ik weet dat de constructie niet ideaal is maar heb het geld nu nog niet om deze te vervangen. Hoe kan ik deze nu best de gaten en kieren waterdicht maken? Ik heb schrik dat het hout snel zal verweren.
De volgende foto's in bijlage tonen het aan.
Op de foto's zie je hoe de constructie in elkaar zit. Het water loopt binnen langs de steunpunten.
De goot is met kunststof gemaakt en zit in de houten bak. Daar loopt echter geen water binnen, enkel aan de steunpunten.
Op de foto van de goot die tussen een hellend dak en het dak van de veranda loopt zul je zien dat een metalen latje het kunststof van de goot vast houdt. Aan de kant van de veranda is silicone aangebracht om het aflopend water tegen te houden. Aan de kant van de goot heb ik ook doorzichtige silicone aangebracht omdat ik dacht dat het water langs daar binnen kwam. Helaas zonder resultaat.
Wat kan ik het beste doen?
- Een aannemer zal heel de constructie willen vervangen vermoed ik aangezien die zelf door de vorige eigenaar is gezet en de constructie op zich al niet goed is. Ik wil er echter nu nog geen grote kosten aan hangen.
- Ik merk wel dat er diverse gaten en kieren zijn dus ik denk dat ik beter de oude silicone verwijder en alles eens opnieuw kan afdichten met een waterdichte siliconenkit?
- Kan ik bijvoorbeeld ook Silicon'rub of Derbiprimer + Derbiliquid gebruiken hiervoor en uitstrijken over de hele goot inclusief het metalen latje tot aan het glas in de veranda? Zo ben ik zeker dat de goot zelf ook nog enkele jaren meekan en dat alle kieren gedicht zijn. Derbiliquid is echter bedoeld voor platte daken en ik weet niet of deze ook zullen hechten op het hout in de veranda. Ik neem dat de eerste primer laag Derbiprimer wel zal hechten op het hout en vervolgens de Derbiliquid kan aanbrengen?
Alvast bedankt!
Tim
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen