tommy0777

tommy0777

Verbouwer

Lid sinds 15/08/2015

• 6 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Bij werken staat het volgende vermeld:

Op  03/07/2015 stond het volgende vermeld op de website wonenvlaanderen.be/premies/de vernieuwde –vlaamse-renovatiepremie  :

03/07/2015

.

Nu mijn vraag de vier categorieën zijn bijna identiek gelijk op een ding na hierboven onderlijnd  aangegeven bij categorie 3. Het buitenschrijnwerk: werken aan ramen en buitendeuren die moeten vanaf 1 januari 2016 voldoen aan de ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.

Bij de publicatie van vrijdag 30 oktober 2015 dat de Vlaamse Regering de nieuwe renovatiepremie definitief goed  keurde staat bij Welke werken komen in aanmerking nergens vermeld dat de ramen en deuren vanaf 1 januari 2016 moeten voldoen aan de ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.

Nu stel ik mij de grote vraag is de wet van Energiebesluit vanaf 1 januari 2016 moeten ramen en buitendeuren voldoen aan de ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit

afgeschaft bij de nieuwe renovatiepremie of wordt deze wet niet verplicht bij de nieuwe renovatiepremie en komt dus deze wet niet in voege ?

Bekijk

Hallo,
Ik heb een vraag in verband de vernieuwde Vlaamse renovatiepremie
Bij  Categorie 3 staat het volgende te lezen :
Het buitenschrijnwerk: werken aan ramen en buitendeuren. Die moeten vanaf 1 januari 2016 voldoen aan de ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.

Wat betekent ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.?
Alvast bedankt voor u tijd.

Bekijk
tommy0777

Vlaamse renovatiepremie

2 reacties· · #Bouwpartners

Hallo,
Ik heb een vraag in verband de vernieuwde Vlaamse renovatiepremie
Bij  Categorie 3 staat het volgende te lezen :
Het buitenschrijnwerk: werken aan ramen en buitendeuren. Die moeten vanaf 1 januari 2016 voldoen aan de ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.

Wat betekent ventilatievoorzieningen van het Energiebesluit.?
Alvast bedankt voor u tijd.

Bekijk

Hallo,

Ik heb enkele vragen over het Vlaamse woningfonds.
Bij de documenten die je kan raadplegen op hun website  meerbepaald het aanvraagformulier lening staat het volgende vermeld:

Over welk bedrag aan persoonlijke spaargelden beschikt u om in de verrichting te beleggen ? ………….……EUR

Volstaan uw persoonlijke spaargelden en het bedrag van de lening van het Vlaams Woningfonds om de totale verrichting te financieren ? ja / neen
- indien neen, vermeld hoe het tekort zal betaald worden: ………………………………………………..…….
Wat bedoeld men hiermee ?

Als men een lening wil afsluiten bij het Vlaamse woningfonds  moet men een getuigschrift van de werkgever hebben is dit ook bij de gewone bankinstellingen nodig om een lening te verkrijgen ?

Bij het Vlaamse woningfonds  wordt de rente tarief herzien op basis van je belastbaar inkomen en je gezinstoestand is dit ook bij de gewone bankinstellingen ?

Bekijk

Hallo,

Er bestaat een soort poeder in zakken voor het aanbrengen van een laag op een muur.Nu heb ik al gezien dat je dit kan gebeuren met een gewone verfborstel zoals je een muur schildert.Maar ik heb ook horen zeggen dat er een speciale machine bestaat voor aanbrengen van dit poeder op de muur.Het werk op basis van stalen borstels die ronddraaien.Weet iemand hoe dit poeder en hoe zo machine heet ?

Bekijk

Hallo,

Ik heb een eigen woning en ik zou deze willen renoveren.
Ik zou daarvoor een hypothecaire lening willen afsluiten voor een bedrag van 25.000€ of 50.000€.
Bestaat er een minimum bedrag dat je moet lenen voor het gebruik te kunnen maken van een hypothecaire lening?
Is het mogelijk om de looptijd van een hypothecaire vrij te kiezen onafhankelijk van het bedrag?
Bijvoorbeeld, kan men € 25.000 op 20 jaar afbetalen?
Hoelang duurt het voor een hypothecaire lenig is goed gekeurd en zijn er bepaalde factoren die hiervoor mee bepalend zijn? Bijvoorbeeld op de woning zit geen lening, het spaargeld die je reeds bezit?
Heeft iemand idee hoeveel fiscaal voordeel dit me kan opleveren bij de jaarlijkse belastingaangifte als men € 25.000 of € 50.000 leent?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag