user527097

user527097

Andere particulier

Lid sinds 04/02/2016

• 10 vragen gesteld
  • 16 vragen beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Kan iemand mij helpen met volgende:

wij hebben als gemeenschap een asbestdeskundige laten komen voor ons gebouw, gemeenschappelijke delen.

Blijkt nu dat ons gebouw asbestvrij is maar door het feit dat  de dekstenen van de muur van onze buur asbest bevat wij geen asbestvrij attest kunben krijgen. Reden : als het regent vallen er druppels van die dekstenen op onze grond. 

de buur ziet de noodzaak niet in en wil niets doen aan de vervanging van de dekstenen. 

Hoe kan het nu dat wij geen asbestvrij attest krijgen omwilke van de asbest van onze buur?
wij hadden voorgesteld om op onze kosten dan maar de dekstenen te vervangen en deze kosten dan ook maar te dragen. Antwoord buur: je blijft van mijne muur af.

graag oplossing 

dank

Bekijk

eigenaar appartement heeft  voor zijn nutsvoorzieningen zonder toestemming van de VME de gemeenschappelijke muur gebruikt terwijl de nutsvoorziening aanwezig waren.

Hij is verschillende keren aangetekend aangemaand. Er is een deurwaardersexploot, toch heeft hij zich hiervan niets aangetrokken.

Wat kan de VME nu doen?

Afbraak vragen en muur in oorspronkelijke staat doen herstellen.

Schadevergoeding eisen voor gebruik gemeenschappelijke muur

Alsnog toestemming geven zonder verder gevolg? Dit laatste schijnt me niet correct te zijn.

Bekijk
user527097

Algemene Vergadering quotum

5 reacties· · #Bouwpartners

Beste,

Voor een wijziging aan het uitzicht van een appartementsgebouw is er een wettelijk minimum vereist van de stemmen. Maar ik weet niet goed of dit 2/3de van de aanwezigen zijn en/of 2/3de van de eigenaars.

Alvast dank

Jeanne

Bekijk

Beste,

Graag  even het volgende :

volgens onze basisakte zijn de terrassen privatief.

Echter wanneer de gemeenschap aan de constructie van de balken met name de stabiliteit van het gebouw moet werken, wanneer zijn de terrassen dan nog privatief.

1. Om aan de betonbalken die de contructie van het gebouw vormen aan te kunnen moeten de terrasplafonds verwijderd worden . Wie betaalt de wederopbouw? Is dat de gemeenschap of iedere eigenaar apart?

Alvast dank

Jeannine

Bekijk
user527097

Voegen van de gevel.

4 reacties· · #Muren

Ik heb een contract met een aannemer voor het voegen van de gevel en daarna wordt een waterdichte laag aangelegd.

Nu, ik ging ervan uit dat voor het voegen, eerst de geven zou gereinigd worden aangezien deze na jaren vuil is.

Wat blijkt nu, de aannemer zegt dat dit niet contractueel is vastgelegd en dit dus een meerprijs zal zijn. Maar, zonder ons medeweten heeft de aannemer een stuk gevel gereinigd. Nu zet hij ons dus met het gezicht tegen de muur. Zo kan die gevel niet blijven met een stukje gereinigd en de rest niet.

Ik heb dus 2 vragen :

is het niet normaal dat bij een prijsopgave voor het voegen van de gevel er eerst een reiniging gebeurt die inbegrepen is?

Kan ik een schadevergoeding eisen voor dat stukje reiniging van de gevel die de aannemer op eigen initiatief heeft gedaan.

Dank voor uw antwoord

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag