V.S.456

V.S.456

Andere particulier

Lid sinds 03/03/2017

• 3 vragen beantwoord

Geschiedenis

V.S.456
V.S.456

De voegen van onze tegels werden grijs ingevoegd terwijl ik ze beige wou. Ik heb alle voegen geverfd met de voegenverf van Mapei Fuga Fresca. Super resultaat! Het is wel een heel werk maar het is het meer dan waard. De voegen zijn nu overal dezelfde kleur en waterdicht. Er kan dus ook geen vuil inkruipen of ze kunnen niet verkleuren. Het was even wachten of die verf er wel zou opblijven maar nu, na drie jaar en paar keer per week dweilen, kan ik daar volmondig ja op antwoorden. De voegen zien er nog identiek zo mooi uit als drie jaar geleden. Als ik ooit nog tegels leg dan verf ik ze zelfs onmiddellijk bij met deze verf. Je hebt ze in heel veel verschillende tinten. 

Bekijk
V.S.456
V.S.456

Dag Steffi, ben je intussen al wat verder geraakt? Zelf heb ik 100 m2 meter vloer gedaan en dat was een titanen werk :-) Maar het was het waard, mijn tegelvoegen zijn nog identiek als drie jaar geleden en ik reinig mijn tegels wekelijks met een product als Mister Proper. Ik heb een deel gedaan met de kleine flesjes die een sponsen dopje hebben. Maar het meeste heb ik met een penseel gedaan. Minstens een uur laten drogen, soms ook langer. Die overtollige verf van de tegels krijgen nadien was het grootste werk. Beetje laten weken in warm water werkt het beste. Zijn er delen niet goed gepakt doe je dat deel nog eens opnieuw. Maar eens de verf zich gemengd heeft met de cement van de voegen is het resultaat blijvend. Het is een speciale voegenverf, legt dus geen laagje op de voegen maar kleurt de cement zelf. Het is een groot werk maar het resultaat is het waard. Veel succes!

Bekijk
V.S.456
V.S.456

Onze voegen waren ook grijs. Je moet het wel goed verven zodat alle originele kleur bedekt is. Dan wachten tot het droog is en dan afwassen. Ook zorgen dat je voegen vetvrij zijn want anders kan de verf niet opgenomen worden. Waar het niet goed pakte weer herhalen. Het was hier een heel werk, vooral het weer afwassen is een vervelende job, maar het resultaat is het waard. Het is hier nu meer dan drie jaar geleden. Ik nam de foto zonet. De verf ook goed roeren of opschudden als je een flacon gebruikt. En zorgen dat ze niet vervallen is, ze blijft maar beperkt goed. Kijk naar de vervaldatum.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag