Walter_2015

Walter_2015

Verbouwer

Lid sinds 07/09/2015

• 5 vragen gesteld
  • 9 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen
  • 3 leden bedankt

Geschiedenis

Beste

Het betreft een recente woning, 2017, maar er zijn nogal wat problemen. De definitieve oplevering is dan ook uitgesteld.

Nu is onlangs bij een meting vastgesteld dat er in de isolatie redelijk wat "lekken" zijn; slechte plaatsing dus.
De isolatie zal wel aanwezig zijn, maar met weinig kennis geplaatst en slecht afgewerkt.
Allicht zal er gesproken worden over bijkomende isolatie in de spouw aan te brengen, maar daar zitten dus al purplaten in.

Wat kunnen de gevolgen/nadelen zijn indien er isolatie wordt aangebracht in een spouw waar al platen zitten? Ik vrees voor vochtproblemen ed...

Dank voor kennisdeling.

Bekijk
Walter_2015

thermografie

2 reacties· · #Isolatie

Beste

ik heb m'n twijfels over de correcte plaatsing en afdichting/aansluiting van isolatie in mijn nog recent gebouwd huis (2017).  Ik vermoed dat er koudebruggen zijn en externe luchtcirculatie achter de isolatie is.

Persoonlijk denk ik aan een controle met infraroodcamera.

Mijn vragen zijn:

-/ of dit een meerwaarde is om dit te laten uitvoeren;

-/ kan dit de aannemer aangerekend worden indien blijkt dat er fouten zijn gemaakt (nog geen oplevering gedaan)

-/ zijn er positieve ervaringen met firma's in de provincie Antwerpen die dit doen (de grens met Nederland is ook niet ver ...)

Dank voor de antwoorden.

Walter

Bekijk
Jos_C

Tuinafsluiting ongevraagd verwijderd

4 reacties· · #Tuin
Walter_2015
Walter_2015

Hun notaris eens schriftelijk (mail) de vraag stellen?

Best voor verlijden akte waarin ze melden dat er geen procedures tegen die eigendom lopende zijn.

Bekijk
Neeltje

Tuinafval op onze eigendom

3 reacties· · #Tuin
Walter_2015
Walter_2015

Melden bij de gemeente van sluikstort;

Wijkagent laten langskomen voor gesprek;

Wijkagent PV laten opmaken indien het langer duurt;

Naar vrederechter.

Hopen dat het na 1ste 2 stappen stopt. Zelfde situatie meegemaakt met dan nog een politieinterventie die erg frustrerend was door hun onbekwaamheid.

Bekijk
Walter_2015

Lava tuinpad

· #Tuin

beste

is lavasteen (8/16 bijvoorbeeld) geschikt voor gebruik voor weinig belopen tuinpad?

zijn grindplaten noodzakelijk?

vriendelijke groet

walter

Bekijk
Walter_2015

Koperen leidingen en ammoniak.

2 reacties· · #Sanitair

Beste ik verwijs naar een eerder gestelde vraag: "Hoe komt het dat mijn koperen leidingen zwart zijn geworden?" Ook mij is dit overkomen door een niet luchtdicht afsluitende sterfput in de woning (garage). Op korte tijd waren alle koperen leidingen van water en elektriciteit zwart, net of het had er gebrand. De verklaring vond ik in het artikel met bovenstaande verwijzing. De "bron" is nu hermetisch afgesloten met siliconen. Mijn vraag is of dit een blijvende beschadiging aan de leidingen kan veroorzaakt hebben. Ik denk niet alleen aan waterleidingen, maar ook aan de bekabeling van alle toestellen aanwezig in de garage zoals wasmachine, droger, grasmachine, verlichting ed. En hoever kan die beschadiging gaan; ondergrondse leidingen, elektrische kabels in muren, plafond, aangrenzende kamers? Graag enig advies. Met dank Walter

Bekijk

Beste

ik heb een nieuwe woning gekocht die binnen enkele maanden opgeleverd zal worden.
Nu is de aannemer nog bezig met afwerking (elektriciteit ed)

Het bezetsel zal m.a.w. al enkele (een 4 a 5) maanden hebben verlucht voor de oplevering.

Zelf ga ik dan nog voor vloer, ik prefereer parket of planken, de wanden (verf) en de keuken.
Uiteraard is het handig om eerst te schilderen in een leeg huis, maar is dat mogelijk of wordt daar beter nog mee gewacht tot de muren nog meer vocht hebben kunnen afgeven?
Ook de vloer(hout) op beton, wacht ik daar beter mee?
En dan de keuken, eerst keuken, dan vloer om andersom?

Graag enig advies. (Of de link naar de juiste info die ik niet onmiddellijk vond?)

Vriendelijke groet

Walter

Zelf juist een link ontdekt voor een deelvraag:

http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/ruwbouw/pleisterwerken/6-veelvoorkomende-vragen-bij-pleisterwerk/

Hm, wie zoekt die ... :-) :

http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/ruwbouw/vocht/nieuwbouw-droog-toch-maar-eens-dubbelchecken/

Bekijk
Walter_2015
Walter_2015

Beste

Ik heb hetzelfde probleem voor. De vloer is niet te betreden, en isoleren met bijvoorbeeld glaswol is te complex/moeilijk door niet dragende balkjes.Bij mij geen gyproc maar brede plastieken latten die het plafond van de ruimte daaronder vormen.

Ik stel de vraag dan ook aan (ervarings)deskundigen of het mogelijk is om er kleikorrels (Argex) of andere korrels (EPS?) op aan te brengen, tussen de balkjes in? Of gaat het gewicht dan te snel de hoogte in? En kunnen deze korrels zonder bijkomende afdichting blijven liggen?

Vriendelijke groet

Walter

Bekijk
Walter_2015
Walter_2015

Dank voor de antwoorden.

Maar de totale oppervlakte zal amper 10 m² bedragen. Een firma aanspreken betekent dan meestal dat er meer geld gaat naar o.a. transport en opstelling dan effectief naar de isolatie. Ik zat bijgevolg een oplossing te zoeken om dit zelf te doen zonder materiaal. En korreltjes strooien zag ik nog wel zitten. Voor de cellulosevlokken heb ik (volgens discussies op internet) toch ook weer materiaal nodig. Of sla ik de bal mis en is isolatie met papier of glaswolvlokken iets dat kan zonder materiaal? En EPS parels?

Vriendelijke groet

Walter

Bekijk
Walter_2015
Walter_2015

PS: Sorry dem dat ik je beginvraag "gekaapt" heb, maar ik mag vermoeden dat je in dezelfde richting info zocht.

Bekijk
Walter_2015
Walter_2015

Dank voor de tip sjarel

Zijn zowel cellulose als houtkrullen niet ideaal voor ongedierte? Door de ligging kan ik ze ook niet afdekken. Bijkomend voor houtkrullen stel ik me vragen bij brandveiligheid. Vandaar (ongedierte en brand) ook een beetje m'n voorkeur voor EPS korrels (neopixels van BASF). Puur theoretisch.

Maar allicht ga ik voor de cellulose, hier en daar blijkt men dat ook los in zakken te verkopen. "Strooiklaar" want ik bezit geen mixer. En dan muisengif :-)

Vriendelijke groet

Walter

Bekijk
Walter_2015
Walter_2015

Bedankt sjarel

Ik ga op zoek naar (losse) cellulose in zakken!

Groeten

Walter

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag