Walther Apers562

Walther Apers562

Verbouwer

Lid sinds 27/02/2012

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

We zijn bezig onze oude woning uit 1935 te restaureren met respect voor het originele karakter er van.

De dakrand, alsook de tuinmuur is bedekt met heel grote bruine vlakke geglazuurde pannen van 36x*26 cm en 10 hoog.

Spijtig genoeg zijn er enkele stuk en velen waarbij er beschadiging is op de glazuur. Door vorstinwerking vrees ik dat ze binnenkort ook de geest zullen laten.

Die muurpannen zijn nergens meer te koop. Vandaar dat ik me afvroeg of ik ze met een UV bestendige polyurethaanvernis zou kunnen beschermen, waar beschadigd?

dank je

mvg

Walther

Bekijk
Walther Apers562

Isoleren oude badkamer

2 reacties· · #Isolatie

We hebben een huis gekocht uit 1935 en gaan hier en daar isoleren.

Nu heb ik altijd begrepen dat je absoluut moet vermijden van binnenuit te isoleren, vanwege grote problemen met condens en resulterende schimmel.

Nu beweert de aannemer dat dit niet zo is voor een badkamer, gezien je die maar héél kort opwart en ze evensnel terug afkoelt.

Deze uitleg heb ik nergens gevonden; klopt dit?

dank je

mvg

Walther

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag