Wesley1984

Wesley1984

Verbouwer

Lid sinds 11/12/2014

• 3 vragen gesteld

Geschiedenis

Ik ga mijn half-open bebouwing (in gemeente Halen) bekleden met isolatie en afwerking omdat dit geen spouwmuur is en vocht doorlaat. Het huis van de buren staat niet tegen deze gevel. vroeger mocht dat blijkbaar.

Ik heb toesteming van mijn buren.

Volgens de mevrouw van de gemeente moet ik een simpele bouwkundige vergunning aanvragen omdat ik over de scheiding ga. Maar volgens de aannemer die is langsgeweest moet dat niet. en moet ik dat enkel aangeven bij het kadaster.

Wat moet nu wel en wat niet ??

alvast bedankt.
Wesley S.

Bekijk

Hallo,

Mijn half-open huis heeft een koude muur (geen spouwmuur) die dringend moet geisoleerd worden. Hier wordt niet meer tegen gebouwd.

Ik wil in de toekomst heel het huis met crepi bezetten. maar heb daar nu het budget niet voor.

Kan ik deze gevel al isoleren en eventueel bedekken met een doek om enkele jaren later te bezetten samen met de rest van het huis?

mvg.

wesley

Bekijk

Hallo, Ik heb een half-open huis gekocht. maar aan de zijde waar normaal moest tegen gebouwd worden hebben ze open gebouwd. dus niet tegen de gemene muur. Ik weet niet waarom dit zo is of dat dit wel wettelijk is. mijn huis is van 1950 en mijn buren hebben hun ook zo gekocht. Het probleem is nu dat die normaal gemene muur vochtig word omdat dat geen spouwmuur is. Mag ik die muur nu wel isoleren aangezien deze tegen de scheidingslijn staat? en welke is de beste manier? Ik dacht zelf aan steenstrips, of aluminium gevelplaten met isolatie tussen. of eventueel een tweede muur met isolatie tegen te zetten. maar dan zit ik over de scheidingslijn. in hoevere mag dit en/of hoe los ik dit op? alvast bedankt. Wesley S.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag