Op advies van onze ramenfabricant plaatsten wij een strook diba tegen de binnenkant van onze gevelsteen (op de aanslag dus) en bevestigden deze met blokjes isolatie tegen de spouwisolatie. De ramen werden ondertussen geplaatst maar zonder compriband. Aangezien de opening tussen raam en gevelsteen op sommige plaatsen meer dan 2 cm bedraagt, wil ik deze band alsnog plaatsen. De bedoeling is dat we de opening met een cementvoeg gaan opvoegen en afwerken met een streepje siliconen. Mijn vragen : 1) Waar plaats ik nu de compriband? Tussen de diba (die wij plaatsten op advies van de ramenfabricant) en het metselwerk of tussen het raam en de diba? 2) Kunnen we, in de plaats van compriband, ook werken met rondschuim om de opening op te vullen? 3) Kan er ook een ander materiaal gebruikt worden, want de voeger beweert dat het enige nut van een band erin bestaat een steun te zijn voor het voegsel?
Bekijk
wnz119
BouwerLid sinds 22/04/2016
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen