WVD0099

WVD0099

Verbouwer

Lid sinds 29/08/2017

• 5 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Mijn woning uit 1965 had een goedgekeurde keuring uit 1996 die geldig was tot 2023 toen ik ze kocht.

Omdat de complete woning maar 8 kringen telde hebben we dit uitgebreid door een tweede kast ernaast te hangen en zo veel mogelijk zaken te splitsen en/of isoleren zonder al te veel te moeten veranderen aan de bestaande installatie.

Bij het opmaken van de schema's kom ik er nu op uit dat de vorige bewoners nog her en der stopcontacten bijgeplaatst hebben (in de muur en ondergronds) bij hun verbouwingen. 

Alles is min of meer oké, alleen is er 1 kring met 11 aftakpunten waar ik niets aan kan doen zonder de boel open te breken.

Zal een keurder hier begrip voor hebben of is dit gegarandeerd afgekeurd? En enkel recht te trekken door breekwerk of 3 aftakpunten te supprimeren?

Alvast bedankt!

Bekijk

Goedemiddag

Bij ons thuis is reeds een gat gemaakt met een diamantboor van 160mm voor een dampkap afvoer van 152mm. Nergens online vond ik nog een manier om dit proper te kunnen afdichten. Nu ben ik bang dat er teveel warmte langs de buis naar buiten kan ontsnappen. Kan iemand hierbij helpen?

Bekijk

Bij de aankoop van ons huis kregen wij een keuringsdossier zonder opmerkingen te zien. Ik heb dit niet nagelopen om te kijken als alles klopte want ik ging er van uit dat dit de werkelijke situatie was.

Nu blijkt dat de vorige eigenaars toch aanpassingen uitgevoerd hebben en de elektrische installatie nooit laten herkeuren hebben. Op sommige slaapkamers zijn er wel nog stopcontacten, maar die zijn dichtgemaakt. (Maar ze zien er dus gewoon uit als een stopcontact). Op andere plekken zijn er stopcontacten bijgeplaatst.

Moest er nu ooit iets foutlopen met de elektriciteit ben ik bang dat als gezien wordt dat de huidige installatie verschilt van die op het keuringsdossier de brandverzekering nergens voor zal tussen komen.

Is hier iemand in de fout gegaan bij deze verkoop/aankoop (verkoper, aankoper, makelaar, notaris) en valt hier nog iets aan te doen?

Bekijk
WVD0099

Oude plafond verwijderen

8 reacties· · #Wanden en plafond

Goedemiddag

Wij hebben enige tijd geleden een woning gekocht en gaan deze nu vernieuwen. Voor de werken die we willen uitvoeren zullen we het oude plafond er moeten uithalen. Het plafond bestaat uit houten balken waarvan de grote dwarsbalken in de muur zitten. Boven de grote balken is er nog een centimeter speling, dus het is geen dragende structuur maar zuiver estetisch.

Ook vraag ik me af hoe deze plafond in godsnaam gemonteerd is, want de kleine balkjes kan je er niet uithalen zonder een grote te verwijderen. Ze zitten los tussen uitsparingen in de grote balken.

Heeft iemand ervaring met zo een plafond? Alle tips om dit zo netjes en veilig mogelijk te verwijderen zijn welkom!

edit: bovenop de kleine balken liggen platen met een patroon als 'vals plafond'

(let maar niet op de inrichting, dit was een foto van de immosite)

Vriendelijke groeten

Bekijk

Wij zouden graag in onze woning overschakelen van individuele gaskachels naar een CV-Systeem.

Om te vermijden dat we de vloer moeten opengooien zouden we CV leidingen wegwerken in een vals plafond.

Heeft iemand hier ervaring met en is dit haalbaar?

Mvg

Wouter

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag