z80067069

z80067069

Bouwer

Lid sinds 06/02/2020

• 4 vragen gesteld
  • 7 vragen beantwoord

Geschiedenis

z80067069

Dompelpomp kelder wasmachine

10 reacties· · #Fundering

Beste

We hebben een pompputje voorzien in onze kelder waar water toekomt van wasmachine en een spoelbak. Dit water moet nu omhoog gepompt worden. Wasmachine op een verhoog plaatsen is geen optie vanwege niet ideaal voor pomp wasmachine (levensduur...) + nog steeds geen oplossing voor spoelbak.

Maakt er iemand van jullie gebruik van een simpele dompelpomp om deze klus te klaren? Ik zie dat de meeste pompen geschikt zijn voor temperaturen tot 35 graden en aangezien er ook gewassen wordt op 60 graden vroeg ik mij af of deze pompen geschikt zijn? Koelt het water nog af voordat het uit de wasmachine afgevoerd wordt of is dit soort pompen echt niet geschikt?

Ik vind onderstaande dompelpomp wel die tot 50 graden kan wegpompen en tot wel 95 graden (max 4 minuten) dus deze lijkt me wel geschikt: https://www.waterpomp.be/extrema-300-10-pro-vuilwater-dompelpomp

Alleen zou het natuurlijk interessanter zijn als ik een simpele dompelpomp kan kopen van €100-€120 i.p.v. €229. Alleen moet ik dan wel even weten of de temperatuur bij het verlaten van een wasmachine echt te hoog is voor een simpele dompelpomp tot 35 graden.

Iemand hier ervaring mee? Zelf een pompput met dompelpomp? Zoja, welk model?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bekijk
z80067069

Keuring Pidpa

3 reacties· · #Sanitair

Beste

Vandaag kwam Pidpa onze afvoerkanalen keuren. Helaas werd dit afgekeurd wegens onderstaande reden:

Klopt het dat een controleputje verplicht is? Het regenwater is wel degelijk gescheiden en zo een putje steken gaat ons alleen maar geld kosten en veranderd werkelijk niets aan het resultaat. Heb ik hier bij het rechte eind en kan ik dus een klacht indienen, of is dergelijk putje verplicht en vraag ik best gewoon een herkeuring aan? Het gaat dus om een extra putje na de infiltratieput.

Alvast bedankt

Bekijk
z80067069

Controle situatieschema aub

3 reacties· · #Elektriciteit

Dag allemaal

Ik heb een poging gedaan om de verlichting van onze nieuwbouwwoning zelf te tekenen. Het gaat enkel over de verlichting en enkel over de situatieschets. Voor de lichtpunten die je met slechts 1 of 2 verschillende drukknoppen kan aan/uitschakelen ben ik vrij zeker (bijv Q4 kelder of R3 slaapkamer 3). Voor de lichtpunten die je op 2 verschillende plaatsen kan aan/uitschakelen ben ik minder zeker van mijn stuk. Ik twijfel dan ook of ik het juist getekend heb en zou het fantastisch vinden als iemand mij op de juiste weg kan helpen.

Verder twijfel ik over de rolluik T1. Gebruikte ik hiervoor de juiste symbolen?

De stopcontacten heb ik ook allemaal al getekend maar deze laat ik nog even achterwegen omdat het anders wat onduidelijk wordt.. als het dat nu al niet is! :)

Alvast bedankt.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag