3

Granieten werkblad verzagen

skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com
#Keuken · 10 jaren geleden

Wie heeft ervaring met het verzagen van een granieten werkblad in een bestaande keuken. We willen graag de kookplaat vernieuwen, doch de nis is slechts 57 * 57 cm. Voor ik de slijpschijf boven haal en zelf aan de slag ga, had ik graag geweten hoe moeilijk of hoe gemakkelijk het is om zulks tot een goed einde te brengen zonder risico om gans het granieten werkblad om zeep te helpen. MVG F Houben

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
10 jaren geleden

Heb het gat van m n granietplaat ook vergroot met een diamanten slijpschijfje van 125mm.  Gebruik de ronde - niet de getande.  Hou er rekening mee dat normaliter onder het graniet een houten plank zit (die je met een houtzaag uitzaagt).  Je mag wel geen enkele fout maken.  Laat het bij twijfel over je talent door de granietboer komen doen.  Is zonder stofafzuiging een stoffig boeltje.

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
10 jaren geleden

Ik moest maar een centmetertje verbreden.  Een risico bij grote verbreding zijn de dunne langsstukken.  Je blad stopt normaliter links en rechts van het kookblad met aparte langsstukken (zie dunne lijmvoegjes)

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe je bestaande keuken pimpen met 1.000 euro?

Hoe je bestaande keuken pimpen met 1.000 euro?

Geen budget voor een nieuwe keuken? We geven je zeven tips om je bestaande keuken te pimpen met slechts 1.000 euro.

Lees meer

5 tips voor een betaalbare keuken

5 tips voor een betaalbare keuken

Voor een keuken heb je al snel een budget van 15.000 euro nodig. Ben je op zoek naar een betaalbare keuken? Met deze tips kan je de prijs drukken.

Lees meer

Droom jij van een open keuken? Zo richt je die ideaal in

Droom jij van een open keuken? Zo richt je die ideaal in

Open keukens zijn helemaal ingeburgerd. Hoewel de mogelijkheden quasi eindeloos zijn, hou je toch het best rekening met enkele aandachtspunten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag