Isolatie spleet tussen hellend dak en muur
Ik liet in 2007 een houtskeletbouwwoning bouwen. N.a.v. talloze gebreken aan het huis kwam het tot een (zeer duur) proces dat ik na 8 jaar won, de firma is me 45.000 € verschuldigd maar is “failliet” gegaan.
Het betreft houtskeletbouw, tussen de OSB III platen en de bakstenen zit geen isolatie.
Eén van de weinige problemen die ik zelf hoop te kunnen oplossen is het feit dat er tussen het dak en de buitenmuur een grote spleet zit, wat op de zolder enorm veel tocht veroorzaakt (zie foto). Ik zou die spleet dus willen afdekken. PU schuim is geen optie, het schuim zou er aan de bovenkant van de buitenmuur, onder de dakgoot, uitkomen. Ik heb hier nog veel isomoplaten, zou het daarmee lukken? Indien ja, hoe kan ik die best snijden (zonder investering in duur materiaal) en wat is de beste lijm (moet kunnen kleven op de baksteen). Kan ik ook best de spleet tussen het hout en de baksteen bedekken of gaat dat problemen ivm vocht geven in de muur? Ik denk eraan de spouw later te laten opvullen met korrels, gaat de isomoplaat weerstaan aan de druk? (Volgens een bedrijf dat ik contacteerde zou dit geen probleem zijn).