Spouwisolatie Murisol + dampdichte facade verf

7

Spouwisolatie Murisol + dampdichte facade verf

pief
pief
#Isolatie · 13 jaren geleden

Hallo,

Ik heb de spouwmuur van mijn huis in 2006 laten opspuiten met Murisol. Nu wil ik mijn huis opnieuw laten verven, maar mijn buitenmuren blijken te vochtog om te kunnen verven. De huidige verf heb ik laten onderzoeken en blijkt niet vochtdoorlatend te zijn.

De enigste oplossing die men nu voorstelt is het zandstralen van mijn volledige woning, alvorens terug opnieuw te laten verven. Maar dat blijkt een kostelijke zaak te zijn.

De vraag is nu: heeft er iemand een idee of men mijn spouwmuur wel degelijk had mogen opspuiten, gezien de dampdichte buitenlaag? Kan ik juridisch aanspraak maken op de garantie (10 jaar) van de firma die de Murisol heeft opgespoten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Jeroen

Alle reacties

0
JVB
JVB
0 1 Andere particulier
13 jaren geleden

Beste Jeroen

Uw spouwmuur mag niet volledig opgevuld worden wanneer uw buitenspouwblad bestaat uit dampdichte materialen zoals dampdichte verf. Het is aan de aannemer om voor de uitvoering van de werken na te gaan of uw woning/gevel geschikt is voor spouwmuurisolatie.

Groeten

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden
Jeroen, Het klopt inderdaad dat de verf dampopen moet zijn. Dus het hangt ervan af of je huis op het ogenblik van de na-isolatie (in 2006) al geschilderd was of niet met de huidige niet-dampopen verf. Als dat het geval is zou ik om te beginnen eerst eens contact opnemen met Murisol en hun het probleem uit de doeken doen. Pas daarna en afhankelijk van hun reactie kan je dan beslissen welke je volgende stappen zijn. succes ermee, Bert
0
214
214
1 2 Andere professioneel
13 jaren geleden

Jeroen,

Het is niet direct gezegd dat het probleem daarvan komt maar het is wel zo dat indien je een spouw wil laten na isoleren dit best gebeurt op een gevel die niet bezet is en indien dit wel het geval is dat hier dampdoorlatende verf gebruikt is geweest.

De tip die je hier boven hebt gekregen lijk mij al een goede piste. neem eens contact op met Murisol en doe jezelf voor als iemand die informatie wil inwinnen voor een nieuw project.

Vraag hen wat de technische voorwaarden zijn om met hun product te isoleren en zeg er expliciet bij dat je muren met niet dampdoorlatende verf bewerkt zijn.

Indien je hier te horen krijgt dat dit technisch niet mogelijk is heb je direct je antwoord.

Laat dit eventueel allemaal via mail gebeuren zodat je daarna deze erbij kan nemen indien je volgende stappen moet nemen.

Succes,
Alessandro

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden
Jeroen, De reactie van onze vriend van Isotrie hierboven is niet erg gepast en al zeker niet erg collegiaal want als ik mij niet vergis doen die mannen ook aan na-isolatie van spouwmuren. Wat is dat nu voor een belachelijk gedoe met “doen alsof ge ne nieuwe klant zijt”. Alle voorschriften zijn duidelijk, dus het is niet “best” dat je muren niet met niet dampdoorlatende verf geschilderd zijn het is gewoon NJET, NIET, NOT DONE om muren te na-isoleren indien met niet-dampdoorlatend verf geschilderd. Bert
0
Klamme Hand
Klamme Hand
0 3 Verbouwer
13 jaren geleden

Bertje heeft gelijk. Doen alsof is maar niks.

Groentjes,

Klamme Hand

0
bilingue
bilingue
0 1 Verbouwer
13 jaren geleden

Beste,

Zo erg ongepast vind ik persoonlijk het antwoord van die beste man van Isotrie niet.

Uiteindelijk moet een bedrijf op elk moment transparant zijn zowel op niveau van prijzen als op niveau van technische haalbaarheid en vereisten.

Jammer genoeg één keer men klant is en de facturen betaald zijn krijgt men andere versies te horen dan als je nog klant moet worden.

In ieder geval lijkt het erop dat een simulatie als nieuwe klant niet meer nodig zal zijn aangezien het antwoord hier boven al geformuleerd is geweest.

Groet en succes nog!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag