Werken niet goed uitgevoerd door aannemer
Wij hebben de aannemer die onze woning heeft gebouwd, ook gevraagd om de inrit aan te leggen. Hij heeft ons destijds hiervoor een offerte opgemaakt, waarmee we akkoord zijn gegaan. Echter de werken aan onze inrit zijn momenteel deels uitgevoerd, maar bijlange niet naar behoren. We zijn er helemaal niet tevreden mee. Onze architect is ook ter plaatste gekomen om de werken te controleren en ook deze zag dat het niet goed uitgevoerd werd. Doch hebben wij van de aannemer een factuur gekregen voor de reeds uitgevoerde werken aan de inrit. Tot op heden hebben we de factuur nog niet betaald, daar we hem reeds voor het ontvangen van de factuur op de hoogte hadden gebracht niet tevreden te zijn met de uitgevoerde werken. We hebben nu ook de indruk dat hij de inrit niet verder wil komen afwerken, daar hij niet komt opdagen op eerder afgesproken tijdstippen. Hij reageert ook niet meer op mails die wij hem reeds gestuurd hebben. We hebben voor aanvang van de werken aan de inrit geen overeenkomst met de aannemer getekend, maar we gaan ervan uit dat indien men ons een offerte bezorgt, hij toch aangeeft de werken naar behoren te willen uitvoeren. Onze vraag is nu of wij de aannemer in gebreke kunnen stellen voor de slechte uitvoering van de reeds gedane werken aan de inrit. Ons standpunt is ook om de factuur niet te betalen, daar de werken niet goed zijn uitgevoerd.