Betwisting deel van de factuur
Betwisting deel van de factuur
Alle reacties
Zoals ik het hier kan interpreteren sta je volledig recht in de schoenen. Je kan dus een gedeelte van de factuur betwisten en dan ook niet betalen, zolang dit maar via briefwisseling is gemeld, wat u ook heeft gedaan. Indien zij het echt ver wensen te drijven kan dit voor de kamer van koophandel komen maar dan denk ik nog dat je geen nalatigheidsinterest dient te betalen. Hetgeen zij nu proberen is wat intimidatie.
Wil je toch nog iets steviger in u schoenen staan kan je een gedeelte van het bedrag betalen (bijv. Het bedrag zonder de prijs voor de afwerking en zonder de eventuele premie). Dan wordt dit bekeken als een teken van goede wil. De kans bestaat zelfs dat ze alles dan laten vallen en je er van af bent. Maar je wel zelf de afwerking dient te doen.
Per AS (met kopie per gewone brief) in gebreke stellen met de mogelijkheid het binnen een redelijke termijn alsnog in orde te brengen en het niet betwiste gedeelte onmiddelijk betalen (indien nog niet gebeurd).
Niets betalen omdat enkele "details" niet in orde zijn staat gelijk met niet-betaling.
Een offerte is bindend contract. Als ze niet uitvoeren wat er op de offerte staat hebben ze geen poot om op te staan... Zijn enkel dreigementen om u bang te maken in de hoop je de zaak zal laten vallen...
Betaal zeker voor het geverde werk, zoals aangegeven in vorige antwoorden...
Een AS sturen en hen daarop duidelijk maken wat het probleem is, en wat je van hen verwacht. Vraag een antwoord voor een bepaalde datum of dat je anders Juridische stappen onderneemt. Hoor je niets ==> deurwaarder contacteren...
Laat je weten hoe dit afliep? Wij hebben een gelijkaardig probleem met onze aannemer. Nu het voorschot is betaald, horen we hem niet meer...al weken niet, terwijl hij ten laatste 2 weken terug zou laten weten hebben, wanneer hij zou komen voor de plaatsing (voorzien eind september). We houden ons voorlopig braaf, omdat de werken nog uitgevoerd moeten worden, maar ik twijfel of we de boel beter niet meteen afblazen en ons voorschot terug eisen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht
Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=67b0da720354d56e302c785090212a1e)
10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end
21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.
Lees meer
De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips
Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen