Domicilie op landbouwgrond met woonwagen?

5

Domicilie op landbouwgrond met woonwagen?

dromme
dromme
#Ontwerp · 10 jaren geleden

ik heb een grote wei gekocht voor mijn paarden. dat is landbouwgrond uiteraard. heb een huisnummer aangevraagd en infrax geeft de nutsvoorziening. (elektriciteit en water in het kot) ik ben nestverlater en kan nog geen huis bouwen of kasteel kopen.. kan ik mijn domicilie op dit stuk landbouwgrond zetten als ik daar een paar jaar in een woonwagen woon? (en zo wat kan sparen) of mag je dit niet doen op landbouwgrond?

Alle reacties

0
Mjers
Mjers
11 52 Andere particulier
10 jaren geleden

neen,

Volgens wet A mag u overal wonen en moet men dat toelaten. Maar volgens wet B,C,D en E zal de gemeente/politie een reeks PV's opstellen die u veel geld gaan kosten en waar de rechtbank uiteindelijk zal beslissen dat u daar niet mag wonen. Kan ook leiden tot inbeslagname/verbeurdverklaring van de woonwagen. U kan nl nooit een vergunning krijgen om de woonwagen daar te plaatsen. Laat staan dat u erin gaat wonen. Daarbij kunt u ook geen eigen huisnummer krijgen waardoor domicilie bij de 1ste stap al mislukt.

"""

27 februari 1994 : België neemt het recht op wonen op in artikel 23 van de Grondwet : « Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Dit recht omvat het recht op een behoorlijke huisvesting».

"""

Een woonwagen is geen behoorlijke huisvesting. Er zijn genoeg alternatieven. Ga eens langs bij het OCMW en bekijk wat uw mogelijkheden zijn.

0
rubendecloedt
rubendecloedt
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

27 februari 1994 : België neemt het recht op wonen op in artikel 23 van de Grondwet : « Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Dit recht omvat het recht op een behoorlijke huisvesting».

Een woonwagen is geen behoorlijke huisvesting. Er zijn genoeg alternatieven. Ga eens langs bij het OCMW en bekijk wat uw mogelijkheden zijn.

"behoorlijke huisvesting" Het is niet aan een ander om te beslissen wat de definitie is van behoorlijke huisvesting. Als iemand er bewust voor kiest om in een woonwagen te wonen, dan is dat omdat die zelf vindt dat dit behoorlijke huisvesting is. Daarbij is het wonen in een woonwagen toegelaten. Dat staat in de Vlaamse wooncode. Kan je hieronder even opzoeken als je wil.

http://www.integratiebeleid.be/sites/default/files/bestanden/WonenOpWielen2010.pdf

Het probleem van die domicilie kan je trouwens opzeilen door ergens een referentie adres te plaatsen.

0
Mjers
Mjers
11 52 Andere particulier
10 jaren geleden

"behoorlijke huisvesting" Het is niet aan een ander om te beslissen wat de definitie is van behoorlijke huisvesting. Als iemand er bewust voor kiest om in een woonwagen te wonen, dan is dat omdat die zelf vindt dat dit behoorlijke huisvesting is. Daarbij is het wonen in een woonwagen toegelaten. Dat staat in de Vlaamse wooncode. Kan je hieronder even opzoeken als je wil.

http://www.integratiebeleid.be/sites/default/files/bestanden/WonenOpWielen2010.pdf

Het probleem van die domicilie kan je trouwens opzeilen door ergens een referentie adres te plaatsen.

Ga je nu aan de vraagsteller domiciliefraude aanraden?

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
10 jaren geleden

Een huisnummer aangevraagd voor landbouwgrond?

Heeft uw gemeente dat goedgekeurd?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag