Afsluiting op L-Profielen
Beste,
Als 1st bouwde in een verkaveling van 4 afhellende terreinen waarvan 2 x 3gevel woningen hebben wij de keuze gekregen om te doen van de gemeente wat we wouden (andere bouwgronden nog niet verkocht)
Wij hebben gekozen om het terrein op te hogen en dan in verschillende profielen te zakken om zo toch een recht stuk van 4m(ons terras) en 7m(gras) te bekomen. de rest is sterk afhellend.
Tijdens ons bouwproces is de aanpalende grond verkocht en deze mensen hebben niet aangehoogd (zitten nu in een put. links en rechts van hun woning is dus aangehoogd.
Wij hebben bij overleg met de buur L-profielen betaald en geplaatst tegen de scheidingslijn en hem een papier laten ondertekenen.
Wij wonen nu reeds 1jaar in onze woning en willen de gemeenschappelijke grens afsluiten omwille van privacy (kijken nu echt neer op hun terras +zij gebruiken ons l-profielen als wasdraad).
Ik heb hem aangesproken over de afsluiting en na onderling overleg gaan we zelf elk een afsluiting plaatsen wegens moeilijkheiddsgraad en zij willen in exact zelfde hout als hun skeletbouw.
Het probleem is echter dat de buur niet wilt dat mijn afsluiting te hoog wordt omdat hijzelf al veel lager zit dan mij(Lprofielen van 1m tot 1m75).
Wij opteren om op ons L profiel nog een 1m50 houtcomposieten afsluiting te plaatsen wat de totale hoogte op +-1m80 gaat brengen.
Na overleg is hij toch akkoord gegaan maar wilt hij niet dat we trapsgewijs werken maar in 1 stuk zodat dit ook gemakkelijk gaat zijn voor hem.
Doorlopen geeft ons echter op een bepaald punt een afsluiting met 3meter hoogte zoals in bijlage.
Wat is het beste advies hier rond?
met vriendelijke groeten