Zijn de gegevens volgens CadGis officieel
Ik ben op de dienst stedenbouw van mijn gemeente me gaan informeren voor de uitbreiding van mijn tuinhuis dat ongeveer 10cm van de perceelgrens staat. Daar heeft men geen gegevens van dit tuinhuisje teruggevonden en na enkele vragen, suggereerde de ambtenaar dat mijn oprit ook niet wettig zou staan. Men heeft mij de nodige papieren meegegeven om alles in orde te brengen. Enkel een grondplan van het kadaster kon hij me op het moment niet meegeven omdat CadGis niet bereikbaar was.
Vandaag wil ik dit zelf afprinten via CadGIS en merk ik op dat mijn tuinhuisje hier wel op aangeduid staat. Wil dit nu zeggen dat het dus inderdaad legaal staat of is CadGIS geen officieel erkend systeem en heeft de gemeente gelijk?
Ook heb ik nu al meermaals gelezen dat strikt noodzakelijke toegangen en opritten naar de woning zijn vrijgesteld van vergunning. Alsook de toegang tot voordeur en garage. Mijn verharde oprit met asfalt (rode figuur op de tekening) loopt tot aan mijn garage en voordeur en achter de garage door tot aan mijn tuinhuis (gebouwen staan in het zwart). Ook hier lijkt het mij dat alles wettig staat.