3

Breuk beerput herstellen

Elke214
Elke214
#Muren · 10 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Al enkele maanden hebben wij last van een vieze geur uit de kelder/kruipkelder. Het is er ook redelijk vochtig en er zitten motvliegjes. Na bezoek van een grote rioleringsfirma zijn wij enkele honderden euro's armer en is het probleem nog niet opgelost. :(

Vandaag een andere firma laten komen die na een kleuronderzoek ontdekt hebben dat er een scheur zit in onze beerput. Die zou leeggemaakt moeten worden (dat is dan de 3de keer dit jaar!) en opnieuw bezet. Het bezoekje van vandaag kostte 200 euro en zal afgetrokken worden van de factuur als we de werken door hen laten uitvoeren. Ik moet de offerte nog ontvangen maar het zou op een 1600 euro komen (zonder de ruimingswerken). Aan de vorige firma hebben wij 600 euro betaald. Het begint dus een dure grap te worden.

Ik wou gewoon graag eens weten of dit een redelijke prijs is voor het opnieuw bezetten van de beerput? Er zitten behoorlijk wat cowboys in de sector heb ik de indruk.

1
Charel
Charel
932 5464 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Het is onmogelijk om hierop een antwoord te geven. We kennen niet de juiste werkwijze, de nodige voorbereidende werken,de grootte van de put, de bijkomende maatregelen om tijdelijk de afvoer te kunnen laten doorgaan enzovoort.

Verder vraag ik me af hoe men via een kleurtest kan constateren dat er:

1) een scheur is

2) hoe ernstig die dan wel is

3) of daarvoor een volledig nieuwe bezetting nodig is.

4) of die put wel echt nodig is (niet overal en altijd het geval)

5) of je niet beter een nieuwe prefab put kunt plaatsen en hierbij de oude passeren of doorverbinden.

6) en vooral of het wel zeker is dat de oorzaak niet elders zit.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5464 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Het is onmogelijk om hierop een antwoord te geven. We kennen niet de juiste werkwijze, de nodige voorbereidende werken,de grootte van de put, de bijkomende maatregelen om tijdelijk de afvoer te kunnen laten doorgaan enzovoort.

1) een scheur is

5) of je niet beter een nieuwe prefab put kunt plaatsen en hierbij de oude passeren of doorverbinden.

0
Elke214
Elke214
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

1) een scheur is

Bedankt voor uw antwoord. Ze hebben de kleurstof rechtstreeks in de beerput gegoten via het putdeksel in onze oprit. Daarna zagen we de kleurstof verschijnen in onze kruipruimte wat dus de breuk zou bewijzen. 

Op uw andere opmerkingen kan ik u helaas geen antwoord geven. Wij zijn echt leken op dit vlak. Mijn vader regelde normaal al deze dingen maar is begin dit jaar op heel kort tijd en jonge leeftijd overleden aan asbestkanker. :(

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.

Lees meer

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Op zoek naar een duurzame manier om je gevel te renoveren of te isoleren? Ontdek de voordelen en prijs van spuitkurk.

Lees meer

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb je vochtplekken, schimmel of condens? Ontdek hier hoe je vocht in huis herkent, oplost en voorkomt, zodat jij en je woning gezond blijven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag