3

Ramen niet correct zoals gevraagd

Bloempje
Bloempje
#Ontwerp · 10 jaren geleden

hallo,

Wij hebben betaald voor verdoken scharnieren (zoals op onze bestelbon vermeld staat). Echter werd dit niet gedaan, ze zijn het vergeten. 

Ze hebben vandaag gebeld om te zeggen dat het hun fout was maar dat nieuwe ramen plaatsen geen optie was. Maar ze wilde een vergoeding betalen hiervoor en dat we rekening moesten houden dat een scharnier 6€ kost?!

het gaat mij duidelijk niet om het geld ... Ik wilde de meerprijs betalen voor verdoken scharnieren. En nu kan ik dit niet meer krijgen. 

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Wat is een goede vergoeding om te vragen..? Ze verrassen ons hier een beetje mee. En zeker omdat ze zeiden kost maar 6€ per scharnier.. 

Ze weten denk ik goed genoeg dat als we hiermee verdergaan dat ze alles opnieuw mogen gaan doen. 

Alle reacties

0
Mjers
Mjers
11 52 Andere particulier
10 jaren geleden

Niet noodzakelijk!

U hebt recht op garantie, en dus is de garantiewet van toepassing. En in principe moeten ze leveren wat u besteld hebt. Maar er mag geen sprake zijn van rechtsmisbruik.

Het voordeel dat u hiermee heeft moet altijd in verhouding zijn tot het nadeel de firma ermee heeft.

Maar dit is onmogelijk te beoordelen vanop dit forum.

0
Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN
44 175 Andere professioneel
10 jaren geleden

Geachte,

Uw probleem heeft niet zozeer te maken met een garantiebepaling. Een garantie geeft u immers de zekerheid dat bij een constructieprobleem of verborgen probleem dat de firma onder deze bepalingen herstelwerken zal uitvoeren.

Uw situatie is een geval waarbij de aannemer niet heeft geleverd conform de overeenkomst. Strikt gezien, bent u uiteraard gerechtigd om de verdoken scharnieren te eisen aangezien dit onderdeel van uw bestelling uitmaakt. Bij een eventuele aanhoudende discussie kan de Rechtbank eventueel wel oordelen (al dan niet per advies van een deskundige) dat een minderwaarde opportuun is ipv volledige vervangingen.

mvg,

Mr. Gert DAMIAANS

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag