3

PUR spuiten in garage en op zolder?

hes
hes
#Isolatie · 10 jaren geleden

1.

Ik heb een garage aan het huis. Deze wil ik ook mee isoleren en zit met dezelfde vloeropbouw als de rest van het huis.

Mag ik hier in de garage een PUR laag laten spuiten van 12cm?

Is dit draagkrachtig genoeg voor 2 auto's?

Of zijn PIR platen sterker en beter voor deze toepassing?

2.

Op zolder heb ik het dak reeds geisoleerd met glaswol 22cm.

Maar is het ook nodig om hier op de zoldervloer PUR te laten spuiten?

Behoud ik hierdoor beter de temperatuur op de slaapkamers er onder of zijn er andere voor-/nadelen?

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hes,

er worden aangeraden om PUR maximum 10 cm dik te spuiten ( sommigen spreken zelfs van 8 cm ). Dus voor deze toepassing beter PUR of PIR platen. Indien het een kleine oppervlakte betreft kun je dit zelf uitvoeren, zal goedkoper zijn.

Zoldervloer : afhankelijk hoe je de zolder gebruikt. Indien de zolder gebruikt wordt zou ik de vloer niet isoleren. Maar isoleren van deze vloer heeft zeker een positief effect op het warmteverlies in de kamers eronder. Dus bij onverwarmde, niet gebruikte zolder is het een voordeel. 

0
Charel
Charel
932 5435 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Toch een nuancering: In principe heeft het weinig tot geen zin om binnen de geisoleerde luchtdichte schil nog tussen de verschillende ruimte's onderling thermische isolatie aan te brengen.

En de zolder zit mee in de geisoleerde luchtdichte schil, dus...

Het warmteverlies dat je nu vanuit de kamers naar de geisoleerde zolder hebt (weinig) ga je nog nagenoeg hetzelfde hebben als je de zoldervloer isoleert.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Je dak, vloer of muren isoleren? We geven je een compleet overzicht van de isolatiepremies in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Lees meer

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Naast dak- en muurisolatie is vloerisolatie een goede manier om warmteverlies te voorkomen. Ontdek meer over de plaatsing, materialen en prijs.

Lees meer

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

De lente is de ideale periode om je woning te isoleren. Zo is je woning energiezuiniger tegen de winter. Maar hoe doe je dat: zelf je woning isoleren?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag