1

Dak ongevraagd belopen?

kleinedikken
kleinedikken
#Dak · 10 jaren geleden

Ik heb een schuin dak, naast mijn huis staat een grote loods met plat dak, ongeveer 100m2. Onlangs zag ik dat de buur een aannemer onder de arm genomen had om een reparatie uit te voeren. Deze gebruikte zonder mij te raadplegen mijn dak als opstapje. Enkele dekens op de pannen, daar plat een ladder op en nog een rechtstaande ladder op die platte ladder. Mijn dak is recent helemaal vernieuwd, geïsoleerd en aan de binnenkant afgewerkt met planchetten. Ik was dus enigszins ongerust over mogelijke schade. uiteindelijk was er niets kapot, dus heb ik niet gereageerd. Maar nu heeft de ondernemer-buur naar verluidt het voornemen het ganse dak te vernieuwen. Dat zie ik niet zitten, want dat is een werk van een tweetal weken, met voortdurend op en aflopen met zware materialen. Mijn dak zal zeker gekraakt worden. Mag mijn buur zich zomaar ongevraagd toegang verschaffen tot mijn dak met grote kans op schade? Ben ik verplicht hem dit toe te laten als hij dit zou vragen? Aan zijn kant van het gebouw heeft hij ruimte zat om een stelling te bouwen of ladders te zetten, al gaat het via mijn dak iets makkelijker.

Als hij door mijn dak schiet zal dat moeilijk degelijk te repareren zijn en ik heb geen zin in een jarenlang juridisch steekspel met een firma.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Wat kost een dakrenovatie? We lijsten de prijzen op per type dakwerken, bieden je meer inzicht in hoe de prijs wordt bepaald en geven bespaartips.

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Mos nestelt zich op bijna elk dak. Gelukkig kan je mos en algen op verschillende manieren verwijderen én voorkomen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag