Bezwaar tegen verbouwaanvraag op mijn perceel
De garage van mijn nieuwe buurman is begrensd met mijn perceel /oprit. Hij wil echter de garage verbouwen door het te verbreden (en verlengen) en wil hiervoor een stuk van mijn perceel nemen. Hij beweert dat dat stuk grond van hem is en heeft al een vergunningsaanvraag ingediend voor zijn verbouwing. Dit hoewel op de landmeting plan van mijn voormalige buur te zien is dat dat grondgedeelte tot mijn perceel behoort.
Op mijn perceel staat een oude poort tegen zijn garagemuur en die daar al heel lang heeft gestaan. Achteraan heb ik ook een garage die tegen zijn grens ligt en op dezelfde lijn als mijn poort.
Ik heb dan via een landmeter zelf een grondplan laten maken van mijn perceel. Zijn meting is deels gebaseerd op de meting van de andere landmeter en volgens de plan van mijn landmeter is dat stuk grond van mij.
Bij de gemeente blijven ze vaag of zo'n grondplan voldoen als sterke bezwaarreden tegen zijn aanvraag. En ik weet niet wat voor redenen ik kan geven die stedenbouwkundig is.
Kan men zomaar een vergunning afleveren voor mijn buur, ook als volgens twee(!) meetplannen het stuk grond van mij is, alleen maar omdat het niet stedenbouwkundig is?
is redenen als de poort en garage die daar al heel lang heeft gestaan, waardoor de grens duidelijk bepaald is, een goede bezwaarreden?
Welke mogelijke (stedenbouwkundige) bezwaarredenen zijn er en kan ik gebruiken?