Beste Roland,
Ik geloof je voor 100% en denk dat het eerder aan de installateur ligt.
Mijn probleem is het volgende.
De huidig ketel is een mazoutketel van het merk ELCO Model BI-ALTRON 40
Cod 504 6775
Nr: 24376122223
PN(min) 27 kw
QN(max) 43 kw
PN(max) 39 kw
Nu heb ik drie installateurs over de vloer gehad waarvan twee prijs hebben gemaakt.
De derde die vond het niet normaal om deze ketel te vervangen omdat hij slechts 8 jaar oud is. Hij drong er op aan om hem eens goed af te stellen en vooral te laten staan.
Omdat het een huurwoning betreft dacht ik alsnog om aardgas te leggen daar je dan minder last heb met onderhoud en voorraad mazout. Maar geizien de prijs van stookolie momenteel goedkoper is dan aardgas begin ik weer te twijfelen.
Wat zou jij doen?
Bedankt
het volgen waard dit probleem
denk eraan ook een vaillant ketel te plaatsen maar nu hmmmmmmmmmm
Beste Jos
Ik werk al 43 jaar als monteerder cv en sanitair en daar zijn merken als Buderus-Viessman-Renova bulex-Acv en nog andere geplaatst.Ik heb geen enkele baat eender welk merk maar mijn ondervinding is dat Vaillant een heel goede ketel is met weinig of geen problemen en de prijs valt ook goed mee.Ze hebben een heel goede dienst na verkoop.De meeste problemen zijn de slechte instelling van de ketel en dat ligt meestal aan installateur.Ik heb er zelf een 100 tal geplaatst en thuis staat er al 4 jaar een Vaillant nog niets mee geweest . Mijn gas verbruik is met 30% gedaald tegenover de Buderus die er stond.
grtjes roland
er zelf