Meterkast veranderen incl. zekeringkast etc.
Beste,
Ik zal eerst de situatie verduidelijken en aub verbeterd mij indien ik fout zit.
Vanaf volgend jaar €100 toeslag per elektriciteitsmeter en onbekend van duur of aantal jaren te betalen.
Ik eigenaar (erfenis) van een eengezinswoning dat ik nu zelf bewoon, de woning heeft 2 elektriciteitsmeter daar dit vroeger een winkelpand was.
In feite ga ik betalen voor 2 meters dus 1 meter moet en gaat verdwijnen!
Afsluiten en weghalen meter eenmalig te betalen €113.50
1) Elektriciteitsmeter_A van 40 ampère (ex winkel) gaat naar zekering_kast A die 0.50 meter verder staat en deze dient om de gelijkvloers en trapzaal te voorzien.
Zekeringkast_A bestaat uit 1 aardlekschakelaar 300ma 40a + 1 aardlekschakelaar 30ma 40a (ex koeltogen) en 3 dubbele zekeringen waarvan 2 voor de contactdozen en 1 voor de lichtpunten dus is een kleine zekeringkast
2) Elektriciteitsmeter_B van 20 ampère gaat naar zekering_kast B die 0.50 m. verder staat en deze dient om het boven verdiep te voorzien.
Zekeringkast_B bestaat uit 1 aardlekschakelaar 300ma 40a + 1 aardlekschakelaar 30ma 40a (badkamer etc.) en meerdere zekeringen en 1 timer etc. dus een normale grote zekering kast.
3) Zekeringkast_A is ondertussen volledig leeg op de aardlekschakelaars na en de zekeringen zijn nu opgenomen in zekeringkast_B, was meer een kwestie van verleggen een paar leidingen.
4) Dus wil ik de elektriciteitsmeter_A van 40 ampère behouden en hierop zekeringkast_B aansluiten.
Maar doordat zekeringkast_B dan verder verwijdert staat van elektriciteitsmeter_A is de XVB 4 x 10mm te kort! +- 0.50 m.
Dus opnieuw aansluiten is dan terug €75…
5) Voorlopig gebruik ik de niet meer in gebruik zijnde zekeringkast_A nu als een soort overbrugging inkomend van elektriciteitsmeter_A via de XVB 4 x 10mm op die aardlekschakelaar 300ma 40a en een dubbele zekering van 40a hierop is dan de XVB 4 x 10mm aangesloten van zekeringkast_B
Vraag 1
Nu heb ik me laten wijs maken dat punt 5 ook zo mag blijven?
Vraag 2
Nu dat ik wat zekeringen verplaatst heb en een kabel verlegt heb en alles wel dubbel getest en nog nog eens getest heb alvorens in bedrijf te nemen zonder enig probleem.
Dit alles terug direct moet laten keuren alvorens elektriciteitsmeter_B te laten verwijderen??
Daar ik toch van plan ben om binnen een paar jaar volledig te renoveren als op pensioen ga..
In afwachting van uw reacties, groeten en dank.
Tuur.