1

Veiligheidsslot Cisa

KDV
KDV
#Deuren en trappen · 9 jaren geleden

Hallo,
Ik heb een 2 à 3 jaar geleden een veiligheidsdeur laten installeren en bij deze investering (toch meer dan 2.000 eur uiteindelijk) werd een cilinderslot van het merk Cisa geleverd met 3 sleutels. Na 1 à 1,5 jaar brak de 1ste sleutel middendoor bij het willen openen van de deur. Nu, nog eens 1 à 1,5 jaar later (bij benadering), brak de 2de sleutel in het slot (stuk bleef dus steken). De breuk betreft exact dezelfde plaats, maw. een zwak punt door vermoedelijk de cutting/profiel van de sleutel.
Ik heb al een paar veiligheidsdeuren gehad/gebruikt, maar dit maakte ik nog niet mee. De sleutels zijn ook opmerkelijk lichter dan die van de voorgaande deuren en lijken mij eerder een koperen of bronzen legering te hebben, dan iets van degelijk metaal/staal (sorry, een leek in die dingen, maar niet onnozel).
Mij uiteindelijk dus kwaad gemaakt en vandaag is m'n mij komen deparneren, ttz. ze hebben het stukje uit mijn slot verwijderd en ik heb 'gratis' 3 nieuwe sleutels gekregen. De man/baas van de firma liet zich op de koop toe ook nog eens onterecht uit over mijn voorval, en ik citeer: 'Het zijn toch altijd dezelfde die hun sleutel breken.' Pardon? Dus dit is geen alleenstaand feit duidelijk. Diezelfde man/baas beweert nu dat mijn nieuwe sleutels van een betere kwaliteit zijn ... ik kan ze nochthans gewoon buigen met mijn vingers en zijn visueel althans identiek aan de voorgaande.
Kost voor de interventie: 93 eur met de mededeling dat ik maar moest terugbellen als dit nog'ns zou voorvallen en ik dan best voor een nieuw cilinderslot opteer ... extra betalend uiteraard.
Ik heb braaf betaald nu, maar wens dit bedrag toch te recupereren en ben dus van plan de factuur die ze me nog gaan opsturen, te protesteren.
Feit blijft dat ik met sleutels zit die dus ten allen tijde terug kunnen breken.
Kan iemand mij hierin adviseren? Ik ben helaas niet zo bemiddeld om alsnog even een nieuw cilinderslot, nieuwe sleutels, e.d. te bekostigen. Met dank voor tips.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Binnendeuren maken je interieur af: uit deze types kan je kiezen

Binnendeuren maken je interieur af: uit deze types kan je kiezen

Ga je voor een draai-, pivot- of schuifdeur? We zetten de voor- en nadelen van de verschillende types binnendeuren op een rij.

Lees meer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Deuren hebben een aanzienlijke invloed op het uitzicht van je interieur. Denk daarom goed na over de materialen die je gebruikt.

Lees meer

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Met een likje verf en nieuwe klinken kan je je bestaande binnendeuren renoveren. Met deze tips geef je ze een make-over!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag