Ik heb een zinken dakgoot hier vallen "spontaan vrij grote gaten in" hoe kan dit?

4

Ik heb een zinken dakgoot hier vallen "spontaan vrij grote gaten in" hoe kan dit?

blake
blake
#Isolatie · 9 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

In mijn dakgoot vallen ineens grote gaten in met een diameter van ongeveer een halve tot anderhalve cm in. Nu roest zink volgens mij niet en dit is mijn inziens ook niet spontaan ontstaan. Maar hoe zou dit kunnen? Nu heb ik wel eens gehoord dat zink heftig reageert met kwik zou dit gebeurd kunnen zijn?

1
blake
blake
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Beide bedankt voor de reactie ik denk dat optie 1 van sjarrel hier aanbod is.

Mijn excuus voor de late reactie. maar hier zijn persoonlijke familie omstandigheden debet aan. Nogmaal bedankt voor de reactie.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Gaatjes in de zink zoals jij ze beschrijft ontstaan meestal net onder de afdrup van een dakpan. Het is door het zure regenwater dat het zink corrodeert. Op sommige plaatsen kan het regenwater een stuk agressiever zijn dan normaal. De nabijheid van een vervuilende industrie kan de zaak verergeren, maar ook de rookgassen van uw eigen verwarmingsinstallatie of dat van de buurman kunnen een nadelige invloed hebben. Een bitumineuze dakbedekking laat het zink ook zeer snel corroderen.

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Contactcorrosie?

Leien dak met koperen nagels?

0
blake
blake
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Beide bedankt voor de reactie ik denk dat optie 1 van sjarrel hier aanbod is.

Mijn excuus voor de late reactie. maar hier zijn persoonlijke familie omstandigheden debet aan. Nogmaal bedankt voor de reactie.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Verlaag je verwarmingskosten met 30 procent. Ontdek alles over gevelisolatie: van de prijs, over de verschillende materialen tot premies.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag