Gasleiding leggen buitenshuis
Graag had ik wat info gehad over de verplichtingen ivm. het leggen van een gasleidng om nadien gekeurd te worden.
Ik ben nl. bezig met een verbouwing waarbij een nieuw stuk wordt aangebouwd. In deze aanbouw gaan wij een gashaard voorzien maar daarin ligt natuurlijk geen gas.
Ik wil dus een gasleiding plaatsen vertrekkende vanuit mijn garage zo door de fundering +/- 15m door de tuin om dan terug langs de fundering naar binnen te komen in het nieuwe gedeelte. De totale lengte is +/- 20m en de gashaard is 10,9 kw.
Graag had ik geweten wat de diameter van de leiding moet zijn en waar ik moet op letten bij het plaatsen van de leiding in de tuin.
Dit weet ik al: Ik zou een wicu gasleiding nemen uit 1 stuk. Deze moet min. 60cm onder de grond zitten. Ik zou deze dan in een afvoerbuis stoppen ter bescherming in de grond. Mag dit? Of moet dit een speciale wachtbuis zijn? Is een wiculeiding toegelaten om buiten in de grond te plaatsen? Ik dacht het wel maar wil toch zeker zijn.
In principe heb ik dus maar 2 koppelingen. 1 bij de aftakking nabij de meter en 1 aan de gashaard. Onder de grond zou ik dus geen koppelingen hebben. Heeft iemand verder nog tips of suggesties?
alvast bedankt.