Terras verzakking: water- of zettingsprobleem?
Beste lezer
in het najaar van 2010 hebben wij onze stabiel laten leggen voor de aanleg van het terras. Het terras heeft zo'n oppervlakte van +/- 50 m2.
voorjaar 2011 zijn de tegels erop gekomen.
Ik kan u zeggen dat alles -zowel de grondwerken als de aanleg van de vloer zelf - gebeurd is volgens de regels van de kunst. Nu, 5 jaar later is het terras verzakt (tussen de 2 a 4 cm). in de hoek van ons terras zit de regenpijp die vervolgens naar onze regenput loopt. De elleboog van de regenpijp bleek "afgeschoten te zijn" (dat bleek na het uitbreken van 2tegels rond die regenpijp). Waardoor er hoogstwss wel wat regenwater onder ons terras gesijpeld heeft.
We hebben brandverzekering aangesproken en de expert ziet geen probleem aangezien er geen "onderspoeling" is. Volgens hem gaat het om een zettingsprobleem. Dat laatste betwijfel ik sterk. Onze eigen makelaar zit er ook niet echt "achter".
We staan voor de moment met de rug tg de muur. Ik wil weten wat ik kan doen om effectief te weten aan wat het nu ligt? Of kan er een waterprobleem zijn zonder de uitspoeling. Expert zei ook nog dat m'n terras in putten zou moeten zakken, maar deze is volledig met betonnetten afgewerkt dus hoe kan zoiets zakken in putten dan?
Graag jullie advies, ervaring, ... Iets die mij kan helpen :-)
Alvast bedankt!
Mvg