3

Foutief attest stedenbouw bij aankoop

Fane
Fane
#Regelgeving · 9 jaren geleden

Hallo,

Toen ik 2.5jaar terug mijn woning kocht kreeg ik een attest van stedenbouw dat het om een woonzone ging. Dit werd uiteraard ook zo in de akte opgenomen . Nu ik een bouwaanvraag indien blijkt men gemist te zijn en gaat het om 'zonevreemd en zone voor gemeenschapsdoeleinden'.

Kan dit zomaar ? Wat met het aankopen van mijn woning op basis van foutieve informatie van stedenbouw ? En wat met de eventuele gevolgen van deze fout , ik denk maar naar doorverkoop , waardevermindering ,etc...

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Stefaan

Alle reacties

0
k.b.
k.b.
1 13 Bouwer
9 jaren geleden

Neen , dat kan zomaar niet ...

Maar begrijp ik het goed dat u persoonlijk 2.5 jaar geleden een attest ontving en dat je notaris dit attest gebruikte voor zijn akte ???  Normalerwijze doet de notaris toch volledig onafhankelijk een aanvraag voor allerlei zaken aan de desbetreffende overheden ?

Heb je het attest nog dat je destijds kreeg ?

k.b.

0
Fane
Fane
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

Hallo ,

Bedankt voor je reactie . Ondertussen heeft 't stad de situatie rechtgezet . Blijkbaar was er bij digitale inlezing van de plannen een grenslijn verschoven . Na meermaals aandringen werd dit dan effectief onderzocht en rechtgezet .

Groeten Stefaan

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag