Waterdicht maken wanden inloopdouche
Waterdicht maken wanden inloopdouche
1
Beste De douchebak van mijn inloopdouche staat in een hoek van de badkamer die bestaat uit een bepleisterde gemetste binnenmuur en een OSB/gipskartonwand (Gyproc WR 12,5 mm). Deze wanden worden betegeld. Voor het waterdicht beschermen van de wanden twijfel ik tussen het aanbrengen van een waterdichte mat (bv. Kerdi doek) of het smeren van een waterdicht membraan (bv. PTB membraan waterdicht van Compaktuna). Argumenten om voor het één al dan niet voor het andere product te kiezen zijn volgens mij: Mat: mijn gevoel is dat dit meer gebruikt wordt dan het smeren van een membraan, maar dat dit moeilijker aan te brengen is, de kans op foutjes dus groter is met eventueel een slechte waterdichtheid. Membraan smeren: wordt dit courant toegepast? Volgens mij wel makkelijker om aan te brengen met minder kans op foutjes als gevolg. Maar wat is uiteindelijk de kwaliteit van de waterdichtheid? Als de waterdichtheid even goed is verkies ik het smeren van een membraan, maar ik zou graag eerst horen wat jullie ervaringen zijn. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Bert
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Inspiratie voor je badkamer: de nieuwste badkamermeubels
Op zoek naar inspiratie voor je badkamer? We selecteerden de nieuwste badkamermeubels. Van een back-to-wall bad tot een terrazzo lavabo.
Lees meer
Optimaal comfort met een inloopdouche: tips voor vloer, wand, plaatsing en onderhoud
Ontdek de mogelijkheden om je ideale inloopdouche samen te stellen: van douchevloer tot douchewand. En volg onze plaatsings- en onderhoudstips!
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen