De opstelling die jij maakte had ik ook in gedachten (maar dan voor een zadeldak). Ik denk echter dat jouw rookkanalen volgens de normen niet hoog genoeg boven het dak uitsteken. Zie foto.
Verder heb ik ook een reactie gehad van een Livios-expert waaruit blijkt dat rond een uitmonding van 0,6*0,6m niets mag komen en de onderlinge afstand ook afhangt van het vermogen.
Zie via link : http://www.livios.be/nl/bouwinformatie/extra/gratis-diensten/vraag-en-antwoord/vraag/31128/onderlinge-afstand-tussen-rookafvoer-houtkachel-en-condensatieketel/
Grtz
Peter
Ikzelf heb een gerenoveerd huis, waarbij in de 3 bestaande gemetste rookkanalen met afm.18x18cm, ik de volgende opstelling heb gemaakt:
- in het middelste kanaal zit er een flexibele dubbelwandige inox rookkanaal voor de houtkachel met op de schoorsteen een geïsoleerde pijp van 1m.
- het rechtse rookkanaal wordt gebruikt voor de afvoer van de verbrandingsgassen met een PPS kunstofpijp en de ruimte rond de pijp in het kanaal wordt gebruikt voor het aanzuigen van verse lucht voor de condensatie ketel die in de kelder staat. Op de schoorsteen is er een kap gemonteerd voor de afvoer van de gassen en aanvoer van verse lucht, hierdoor wordt de aangezogen lucht in het kanaal reeds opgewarmd en indien de houtkachel in dienst is geeft dit nog extra opwarming van de aangezogen lucht.
Groeten Van Dooren Peter