Van landbouwgrond een tuin maken

2

Van landbouwgrond een tuin maken

noel
noel
#Tuin · 9 jaren geleden

Ik heb zonet een woning gekocht op een perceel van 320 vierkante meter. Dit is bouwgrond. Verder heb ik aanpalend 7600 vierkante meter grond dat als landbouwgrond staat beschreven als apart perceel aangekocht. Dit ligt aan de achterzijde van de bouwgrond. Mag ik een deel van de landbouwgrond omvormen tot tuin? Het hele stuk bouwgrond en landbouwgrond is van mij.

Bedankt

Noel

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Dat mag. Met landbouwgrond wordt grond bedoeld voor land en tuinbouw, dat hoeft niet professioneel te zijn.

Je mag hierop dieren houden, een groententuin en/of siertuin aanleggen of een bos aanplanten.

Je mag er geen constructies op plaatsen tenzij een schuilhok voor dieren dat qua grootte in verhouding moet staan met de grondoppervlakte en dus met het aantal dieren die er op kunnen verblijven, hier bestaan regels voor.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Tips voor een tuin op je dak of balkon

Tips voor een tuin op je dak of balkon

Heb jij geen tuin? Tover je dak om tot minibiotoop of laat je groene vingers los op je balkon met deze tips!

Lees meer

Deze 10 tuinklussen doe je best nog voor de zomer!

Deze 10 tuinklussen doe je best nog voor de zomer!

De zomer is het hoogseizoen voor je tuin. Ontdek welke tuinklussen je nu nog best doet, zodat je in de zomer van je tuin kan genieten!

Lees meer

In de lente en zomer volop buiten genieten? Bereid je nu voor op het komende tuinseizoen

In de lente en zomer volop buiten genieten? Bereid je nu voor op het komende tuinseizoen

Bereid je tuin voor op de lente: begin vroeg, plan zorgvuldig en verhoog de waarde van je woning met een prachtige buitenruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag