2

Eindafrekening

tomtjup
tomtjup
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Mijn aannemer liet mij aangetekend weten dat er nog een factuur openstaat na het afleveren van de werken.Niet dat ik die niet wil betalen maar ik had graag nog een tijdje gewacht.Zo kan ik een lijstje opstellen van mankementen en zaken waar we niet tevreden over zijn.Bepaalde zaken komen maar na een tijdje uit.Er is ook twijfel rond het gebruikte glas.De aannemer weigert mee te werken aan het berekenen van de epb-waarde van ons huis.

Ben ik verplicht te betalen en hoelang kan ik daarmee wachten? Waar kan ik heen indien dit tot voor ons slecht dreigt af te lopen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
9 jaren geleden

Wat zou jij er van denken als je werkgever zou zeggen dat hij je loon nog even niet wil uitbetalen voor je geleverd werk?Als je opmerkingen hebt over de geleverde werken dan moet je de factuur protesteren en alleen voor het gedeelte waarvoor klachten zijn en dit binnen de opgegeven termijn die normaal opgegeven is in de verkoopsvoorwaarden.De rest van de factuur moet je voldoen binnen de betalingstermijn anders kan er intresten en verwijlkosten worden aangerekend.En als je met de aannemer geen schriftelijke afspraak hebt om een bepaald percentage van de factuur laattijdig te betalen als een soort garantie voor goed werk dan kan je geen geld achterhouden van zijn factuur.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag