Wat kosten deze aanpassingen mij denken jullie pro's? (keuringsattest)

3

Wat kosten deze aanpassingen mij denken jullie pro's? (keuringsattest)

DonJohn
DonJohn
#Elektriciteit · 9 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo,

Geen keuringscodes gekregen maar hierbij de opmerkingen (amper leesbaar)
1. "Situatieschets en schema's te voorzien"(dit kan mijn broer die ingenieur is en bij hem OK kreeg ervoor)
2. "Voeding bord 1 mechanisch te beschermen."
3. "Kalibreerelementen te voorzien in bord 1(penautomaten)". 
4. Aangebrande/geoxideerde interne bekabeling na te zien/vervangen
5. "Stopcontacten met aardpen moeten aangesloten zijn op de aardingg (keuken/veranda/slaapkamer)" Noot: er is geen aarding dus ik zal die zelf kunnen vervangen met eentje zonder? 
6. (en hij heeft uiteindelijk niks geschreven haha) 

Wat denken jullie? Het moet van de goedkoop zijn dus ik wil mij niet in het zak laten zetten door nen snelle Eddy die allemaal rimram verandert dat niet hoeft :-) 

1
thv
thv
6 19 Andere professioneel
9 jaren geleden

Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar dat ook gedacht (moet van de goedkoop zijn).

3. Smeltzekeringen en verwisselbare overstroombeveiligingen moeten over een kalibreerelement beschikken, zodat bij vervanging steeds een element met dezelfde karakteristieken kan geplaatst worden. Het is natuurlijk gemakkelijker om dat kalibreerelement weg te smijten en alsnog een zwaardere smeltzekering te  steken. Oplossing: op zoek gaan naar de juiste kalibreerelementen, of gemakkelijker gewoon moderne automaten steken.

4. Aangebrande/geoxideerde interne bekabeling na te zien/vervangen. Lijkt mij vrij duidelijk zeker. Als er aangebrande bekabeling is, zou ik mij toch al wat vragen beginnen te stellen. Dat gebeurt namelijk niet vanzelf.

5. Stopcontact met aardpen moet aangesloten zijn op de aarding. Indien de elektrische installatie van voor 1/10/1981 is (en er nog geen ingrijpende werken op gebeurd zijn), kan je inderdaad deze stopcontacten vervangen door één zonder aardpen. Klein probleempje: toestellen van klasse 1 (te herkennen aan de stekker in afbeelding) moeten verplicht aangesloten worden op een stopcontact MET aardpen. Dus als je nergens een stopcontact met aardpen heb, mag je in principe ook geen gebruik maken van een koelkast, diepvries, computer, micro-golf oven, wasmachine,.... 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/30702/klasse-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=fc3d6a8e4b0462a33de92e278db70f7d

Alle reacties

0
thv
thv
6 19 Andere professioneel
9 jaren geleden

Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar dat ook gedacht (moet van de goedkoop zijn).

3. Smeltzekeringen en verwisselbare overstroombeveiligingen moeten over een kalibreerelement beschikken, zodat bij vervanging steeds een element met dezelfde karakteristieken kan geplaatst worden. Het is natuurlijk gemakkelijker om dat kalibreerelement weg te smijten en alsnog een zwaardere smeltzekering te  steken. Oplossing: op zoek gaan naar de juiste kalibreerelementen, of gemakkelijker gewoon moderne automaten steken.

4. Aangebrande/geoxideerde interne bekabeling na te zien/vervangen. Lijkt mij vrij duidelijk zeker. Als er aangebrande bekabeling is, zou ik mij toch al wat vragen beginnen te stellen. Dat gebeurt namelijk niet vanzelf.

5. Stopcontact met aardpen moet aangesloten zijn op de aarding. Indien de elektrische installatie van voor 1/10/1981 is (en er nog geen ingrijpende werken op gebeurd zijn), kan je inderdaad deze stopcontacten vervangen door één zonder aardpen. Klein probleempje: toestellen van klasse 1 (te herkennen aan de stekker in afbeelding) moeten verplicht aangesloten worden op een stopcontact MET aardpen. Dus als je nergens een stopcontact met aardpen heb, mag je in principe ook geen gebruik maken van een koelkast, diepvries, computer, micro-golf oven, wasmachine,.... 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/30702/klasse-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=fc3d6a8e4b0462a33de92e278db70f7d
0
DonJohn
DonJohn
0 4 Andere particulier
9 jaren geleden

Bedankt! Da's al wat info. Heb je ook een idee van de kosten van die aanpassingen? 

Als ik het goed begrijp moet ik dus aarding laten leggen in tenminste 1 stopcontact?? 

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?

Lees meer

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.

Lees meer

Een energieleverancier kiezen voor elektriciteit en aardgas: zo maak je de juiste keuze

Een energieleverancier kiezen voor elektriciteit en aardgas: zo maak je de juiste keuze

Hoe kies je een leverancier voor elektriciteit en/of aardgas? Ontdek hoe je energieleveranciers kan vergelijken en hoe je gemakkelijk verandert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag