Vloerverwarming collector klep lekt
Wij hebben in ons huis op iedere verdieping een collector zoals te zien op de eerste foto. Deze collector zou na veel opzoekwerk van het merk Oude Elferink zijn en werd geplaatst in 2010. Op iedere klep staat een Caleffi elektrische kraan.
Sinds enkele dagen treedt de 30mA verliesstroomschakelaar in actie en die zet het gehele huis zonder stroom. Na veel zoekwerk heb ik ontdekt dat de oorzaak een Caleffi elektrische kraan is die nat wordt en daardoor een lekstroom genereert. Dit nat worden van de Caleffi elektrische kraan is het gevolg van de klep in de collector waar water doorsijpelt. Op de 2de foto is een close-up van enkel de klep te zien. Voor zover ik kan zien lekt de klep niet in gesloten toestand, maar enkel als het pinnetje wordt ingeduwd (en vult dan de Caleffi met water die dan op zijn beurt een lekstroom genenereert). De klep stuurt de kring van de vloerverwarming in de badkamer en die kring is dus erg belangrijk om werkend te hebben (alhoewel we ook nog muurverwarming hebben in de badkamer).
Mijn vragen:
1) waar kan ik een vervangklep vinden om de lekkende klep mee te vervangen?
2) kan ik deze lekkende klep zelf vervangen want de leverancier/installateur is falliet (ik ben een handige klusser)
3) mocht er geen vervangklep te vinden zijn, dan kan ik eventueel 2 kleppen van plaats verwisselen? Dit omdat in de praktijk sommige kringen (kamers) toch niet verwarmd worden en daar dus nog nieuwe kleppen zitten. De lekkende klep kan ik dan op een kring zetten die niet gebruikt wordt en de goed werkende klep op deze kring voor de vloer van de badkamer.
Met dank voor eventuele antwoorden.
PS: misschien dat deze vraag beter bij Verwarmingstechnieken zou staan alhoewel vloerverwarming natuurlijk ook een vorm van centrale verwarming is

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7cb56631f801ca8e37281c0b3583d06f)

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=6cbe2d4043d7462ab7da5284b46671b7)