2

Leidingen keuken vernieuwen?

Vermeiren
Vermeiren
#Sanitair · 9 jaren geleden

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe keuken te laten installeren. Nu vraag ik me af of het nuttig/nodig is om daarbij ook de keukenvloer uit te breken en de bestaande waterleiding en -afvoer te vernieuwen, om zo het risico te vermijden dat ik binnen een aantal jaren mijn vloer opnieuw mag openbreken omdat er ergens een waterlek is. Ter info: mijn huis dateert van 1987. Iemand nuttige tips of ervaringen?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Tja, dat is moeilijk om van hieruit over te oordelen.  Als die werken in 1987 goed zijn uitgevoerd met degelijke materialen dan is het inderdaad wellicht niet nodig om de vloeren uit te breken. Maar misschien heeft uw vader redenen om aan te nemen dat dit niet het geval is en vreest hij dat je binnen enkele jaren alsnog de vloer zult moeten openbreken.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Ontdek hoe je een goede installateur kan vinden en hoe je offertes kan vergelijken.

Lees meer

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Hoe kan je jouw sanitair water verwarmen? Met een geiser, elektrische, zonne- of warmtepompboiler: welke optie voor je sanitair warm water kies jij?

Lees meer

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Twijfel je tussen een zonneboiler of warmtepompboiler? Lees meer over de werking, prijs en terugverdientijd en kies wat past bij je woning en budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag