Erfurt pro kv 600 of kurk op de mmur
Geachten allen,
Ik zit met een dilemma. Ik wil zowel mijn binnenmuren als mijn enkelsteens buitenmuren aan de binnenkant isoleren omdat de warmte binnen no-time weg is uit mijn huiskamer en gang. Voorzetwandjes acht ik niet haalbaar.
Nu heb ik gelezen over onderbehang van Erfur Kv pro 600. Dit is 4 mm onderbehang met een zelfde lamda waarde als die van kurk, namelijk 0.05. Inzake prijs maakt het allemaal (helaas) niet zo veel uit. Beide produkten zijn simpelweg duur. Nu weet ik dat oudere huizen vaak bekleedt waren met een dunne laag kurk en dat zal niet voor niets zijn geweest. Kennelijk werkte het. Inzake brandveiligheid vallen beide produkten in klasse 2b
Het enige wat ervoor zorgt dat ik geen keuze kan maken is onervarenheid. Moet ik kurk nemen of dit klimatec onderbehang? Ik heb in mijn hoofd iets zitten als warmtecapaciteit van kurk maar ik heb geen idee in hoeverre dit belangrijk is als je 0.5 cm kurk wil aanbrengen.
Mijn vragen
Wat zouden jullie doen(klimatec of kurk) en waarom?
Werkt een dunne kurklaag echt om de warmte beter binnen te houden?
andere vraag: Is het waar dat voorzetwanden zorgen voor snelle opwarmtijden en voor snelle afkoeling zoals op het internet te lezen valt?