Help ons aub
Beste,
Kan iemand mij meer vertellen over de bouwfirma's your homme ,qaulity homme ,compére,living wood,en andere zijn welkom. Jullie ervaring en met welke firma graag . Dank jullie hopelijk krijg ik antwoord nu.
Help ons aub
Beste,
Kan iemand mij meer vertellen over de bouwfirma's your homme ,qaulity homme ,compére,living wood,en andere zijn welkom. Jullie ervaring en met welke firma graag . Dank jullie hopelijk krijg ik antwoord nu.
Hallo,
Zelf hebben we gebouwd "sleutel op de deur" met de firma Van Houtven - Deinze.
Hier hadden we een heel goede afspraak mee e, hebben ook geen onverwachte kosten gehad.
Alees was heel duidelijk omschreven in het lasteboek. Ook de afgesproken bouwtijd was correct.
De werkopzichter hield alls goed bij zodat alle aannemers elkaar vlopt konden opvolgen.
zeker AVL uit Beringen niet nemen. Heb er veel slechte ervaringen mee gehad: sturen facturen met korte vervaldatum van werken die niet eens begonnen zijn, houden zich niet aan hun contracten en negeren je wanneer je hen erop wijst, spelen hoofdaannemer en dan weer niet naargelang het hen uitkomt, leveren je duurder product dan je besteld hebt en eisen dan dat je de hogere factuur betaalt, spelen voortdurend machtsspelletjes (onterecht papieren achterhouden, etc),...Op hun website doen ze alsof ze zich nu aan de wet Breyne houden maar zover zijn ze zeker nog niet. Hun verkoopsafdeling is goed; het lijkt professionele firma. Nadat je het contract getekend hebt, zul je je geen klant meer voelen, en is er ook geen echte communicatie meer mogelijk.
Astrid Dom, Leuven
Beste Mevrouw Dom,
Wij hebben er weinig behoefte aan om vuile was buiten te hangen. Maar dat er geen communicatie mogelijk is met AVL, daar willen wij toch even op reageren.
Uw woning is momenteel opleverklaar, op de onenigheid over de trap na (later daarover meer). Wanneer wij de oplevering aanvroegen stelden wij vast dat U dit weigerde, dat U de sloten reeds vervangen heeft, en de woning heeft betrokken, zonder met ons hierover voorafgaand te communiceren. Over de trap wilde U niet verder discuteren, noch wilde U met uw werfleider een datum stellen om de oplevering plaats te laten vinden.
Een beetje achtergrondinformatie: De oplevering kan gebeuren vanaf het moment dat een woning "bruikbaar" is (dus geschikt is om te wonen, slapen, koken, wassen, ...) en luidt normaliter de ingebruikname door de klant in, maar kan verder ook een limitatieve lijst opmerkingen bevatten, het is dus niet zo dat wij door de oplevering aan te vragen er zomaar van uit gaan dat alles in orde is.
De trap zelf, dat is een verhaal waar de waarheid in het midden ligt: U hebt op een gegeven moment aan de aannemer van de trap gevraagd om deze trap, die in het contract onbehandeld is voorzien, in een bepaalde kleur af te werken. De aannemer heeft daar, in de veronderstelling dat de trap al een andere kleur had, op geantwoord dat de meerprijs slechts 200 euro was. Toegegeven, daar is de fabrikant van de trap in de fout gegaan. Kort daarop echter heeft U van uw werfleider bericht gekregen dat die prijsopgave fout was, en dat de meerprijs tov een onbehandelde trap hoger lag (rond de 1100 euro). Uw werfleider heeft U ook een meerwerkenbon opgemaakt, die U ondertekend zou terugbezorgen. Deze communicaties vonden lang voor de plaatsing van de trap plaats.
Daarna heeft U geen communicatie over de trap meer gevoerd: U hebt de bon niet ondertekend bezorgd, maar U hebt ook niet aangegeven dat U de meerprijs te hoog vond. En alsof Murphy er mee gemoeid was heeft uw werfleider per ongeluk deze ongetekende bon in uitvoering laten gaan, in de veronderstelling dat er een akkoord was.
In feite heeft U dus een trap die U contractueel niet gevraagd heeft. Ons voorstel om de trap te herstellen (of zelfs vervangen) in de staat waarin U hem contractueel gekozen heeft wordt zelfs niet overwogen door U, U heeft enkel laten weten dat U geen discutie meer wil voeren over de trap. Op dat moment is natuurlijk elke minnelijke oplossing ver weg. En dat vinden wij zeer jammer, want wij zijn er van overtuigd dat voor elk probleem of elke fout (want mensen maken nu eenmaal fouten) een oplossing is waar beide partijen zich in kunnen vinden.
U zult ook begrijpen dat geen enkele aannemer een opleverklare woning die door de bouwheer betrokken is laat voor wat het is: de oplevering heeft wel enkele juridische gevolgen voor een aannemer, dus gecommuniceerd zal er moeten worden. Voor wat ons betreft is dat liefst op een gemoedelijke manier. Mogen wij U dan ook vriendelijk vragen uw werfleider te contacteren om dit verhaal op een correcte manier af te sluiten?
Met vriendelijke groet,
ing. Johan Poelmans
Afgevaardigd Bestuurder
AVL Woningbouw
zeker AVL uit Beringen niet nemen. Heb er veel slechte ervaringen mee gehad: sturen facturen met korte vervaldatum van werken die niet eens begonnen zijn, houden zich niet aan hun contracten en negeren je wanneer je hen erop wijst, spelen hoofdaannemer en dan weer niet naargelang het hen uitkomt, leveren je duurder product dan je besteld hebt en eisen dan dat je de hogere factuur betaalt, spelen voortdurend machtsspelletjes (onterecht papieren achterhouden, etc),...Op hun website doen ze alsof ze zich nu aan de wet Breyne houden maar zover zijn ze zeker nog niet. Hun verkoopsafdeling is goed; het lijkt professionele firma. Nadat je het contract getekend hebt, zul je je geen klant meer voelen, en is er ook geen echte communicatie meer mogelijk.
Astrid Dom, Leuven
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.
Lees meerLichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen