Ik heb mijn videofoon vervangen door Avidsen 4 draads : " handleiding 102269 "

7

Ik heb mijn videofoon vervangen door Avidsen 4 draads : " handleiding 102269 "

pas
pas
#Elektriciteit · 9 jaren geleden

Alles werkt perfect , behalve dat ik van binnen ( monitor ) de elektrische poort niet kan openen . De poort kan ik wel openen met draadloos code klavier en afstandsbediening .

Ik heb deze 2 kabels aangesloten ( bel camer ) op + en - met sleutel voor elektrische slootplaat  , moet deze 2 kabels niet aangesloten worden aan twee van de 4 aansluitingen  . Welke ? Jou mening hierover  . Bedankt op voorhand . M v g .

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
9 jaren geleden

Je zal op de uitgang naar de slootplaat een relais moeten aansluiten van 12v.Ik vermoed een gelijkspanningsrelais daar de klemmen gemerkt zijn met + en -.Een open contact van deze relais laat je dan de poort bedienen.Dit staat trouwens vermeld in de tekst onder de tekening(ik heb de handleiding even opgezocht op het internet).

0
pas
pas
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Je zal op de uitgang naar de slootplaat een relais moeten aansluiten van 12v.Ik vermoed een gelijkspanningsrelais daar de klemmen gemerkt zijn met + en -.Een open contact van deze relais laat je dan de poort bedienen.Dit staat trouwens vermeld in de tekst onder de tekening(ik heb de handleiding even opgezocht op het internet).

Hoe komt het dat bij mijn vorige videofoon de elektrische poort wel kon openen ?

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden

Alles werkt perfect , behalve dat ik van binnen ( monitor ) de elektrische poort niet kan openen . De poort kan ik wel openen met draadloos code klavier en afstandsbediening .

Ik heb deze 2 kabels aangesloten ( bel camer ) op + en - met sleutel voor elektrische slootplaat  , moet deze 2 kabels niet aangesloten worden aan twee van de 4 aansluitingen  . Welke ?

Waarom zou u het anders willen aansluiten dan dat de fabrikant aangeeft?

Sluit alles aan zoals door de fabrikant opgegeven, en dan zou alles moeten werken. Werkt het niet, dan is er ergens iets niet correct aangesloten of is er ergens een defect component.

Lees de handleiding ook eens volledig, misschien moet u ergens iets instellen?

0
idur
idur
9 jaren geleden

Hoe komt het dat bij mijn vorige videofoon de elektrische poort wel kon openen ?

Omdat op je vorige videofoon hoogst waarschijnlijk er een potentieel vrij contact aanwezig was waarop de poort was aangesloten en dat op deze videofoon er een uitgang word gegeven waarover een spanning(12v) gestuurd word.De bediening van poort gebeurt door een spanning die de stuurmodule van de poort zelf levert en niet door een externe spanning.Dit kan zelf schade berokkenen aan je stuurmodule.Trouwens wat was het merk(en type) van je vorige videofoon?

0
pas
pas
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Ik heb deze 2 kabels aangesloten ( bel camer ) op + en - met sleutel voor elektrische slootplaat  , moet deze 2 kabels niet aangesloten worden aan twee van de 4 aansluitingen  . Welke ?

Waarom zou u het anders willen aansluiten dan dat de fabrikant aangeeft?

Sluit alles aan zoals door de fabrikant opgegeven, en dan zou alles moeten werken. Werkt het niet, dan is er ergens iets niet correct aangesloten of is er ergens een defect component.

Lees de handleiding ook eens volledig, misschien moet u ergens iets instellen?

Ik heb de handleiding eens gelezen en volgens jou zou er iets aan de instellingen  moeten gebeuren ,  volgens mij zou daar ook iets moeten gebeuren , want er zit wel degelijk een  relais in   , maar wat juist ? Zie bijlage's.

0
idur
idur
9 jaren geleden

De relais van het elektrisch slot op de schema's gaat over een elektrisch slot op de automatische poort(en is bijna bij niemand geplaatst).Dit slot zorgt ervoor dat de elektrische poort niet kan opengeduwd worden.Ik heb dit nog maar 1x moeten plaatsen bij een klant.Bij bevel tot openen word eerst het elektrisch slot losgetrokken en daarna krijgt de motor bevel tot openen,dus dit heeft helemaal niets te maken met je probleem.Verder wat je probleem betreft lees mijn vorig antwoord en lees wat er in de handleiding staat(mijn eerste bericht)

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Wil je een laadpaal of warmtepomp? Zorg dat je elektriciteitsnet die overbelasting aankan, wij vertellen hoe.

Lees meer

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Besparen op je energiefactuur? Livios organiseert in samenwerking met Wikipower een groepsaankoop voor gas en elektriciteit. Registreer je gratis.

Lees meer

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Zonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag