4

Tesla batterij op 3de tarief interessant?

Geert Gijzegem
Geert Gijzegem
#Elektriciteit · 9 jaren geleden

Goeiedag

Ik heb drie meters voor elektriciteit: dagtarief, nachttarief en een nog goedkoper tarief waarop de accumulatoren vd elektrische verwarming 's nachts opladen. Het systeem van verwarming dat ik heb laat zich niet regelen of instellen waardoor  het  hier warm is wanneer we uit werken zijn en 's avonds koelt het dan weer af. Tegen slaaptijd begint die dan weer op te laden.

Nu dacht ik: ik koppel die accu's af en installeer een Tesla-batterij in de plaats. Die laadt dan 's nachts op zodat we permanent aan het derde tarief elektriciteit hebben. Voor de verwarming zouden we dan kleine elektrische vuurtjes gebruiken die we wel goed kunnen regelen en aan- of afzetten naar de behoefte van het moment.

Weet iemand of dit een interessant idee is? Of kan ik beter nieuwe accumulatoren laten plaatsen, een moderner systeem dat zich wel laat regelen en instellen? Het betreft een appartement, dus sneller verwarmd dan bv. een alleenstaand huis.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Geert

Alle reacties

0
K16
K16
51 313 Andere professioneel
9 jaren geleden

Dat zogezegde 3 de tarief is voor uw akkumulatiekachels.

Ge kunt beter de regeling aanpassen dan een tesla batterij plaatsen en met andere elektrische uurtjes werken.

Ge gaat eigenlijk nog een stap ertussen zetten alvorens te verwarmen.

Het  rendement van uw energie gebruikt om te verwarmen gaat achteruit.

Normaal van nachttarief naar verwarming.

Uw plan van nachttarief naar batterij en dan naar verwarming.

Dat is dus een stap meer en al wat ge in uw batterij steekt van energie gaat niet naar verwarming omdat uw lader ook energie verbruikt welke verloren gaat in feite.

Trouwens die batterij moet dan veel energie kunnen opslaan,hier hangt een kostprijs aan waarvan ge achterover zult vallen.

Regeling aan passen zou ik zeggen of investeren voor in de toekomst ,verwarmen met 

CV installatie met radiarors op gas.

Elektriciteit gaat zeer duur worden.

0
ivanacke
ivanacke
0 21 Andere particulier
9 jaren geleden

wij hebbben onze accmulatie vervangen door een ander reelectische vewarming 

het systeem is alterno , deze werken met moderen thermostat  eenvoudug te regelen , deze kachels werken op gewoon tarief maar in deze kachels zitten stenen die opwarmen en hun warmte gedurend 20 minuten afgeven.

sinds wij deze in gebruik hebben heb ik een besparing van 2000 kw/ jaar ten optichte van de accumulatie kachels ( kachels waren 25 jaar oud )

goggel eens naar alterno en je vindt wel de gegevens.

of heb je nog niet in overweging genomen om een warmte pomp luckt / lucht te plaatsen

0
bullshitkiller
bullshitkiller
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Als eens naar de terugverdientijd van een Tesla batterij gerekend (op voorwaarde dat ze zoveel laad-/ontlaadcycli aankan)

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Dit kan je doen met 500, 5.000 en 10.000 euro”

Het energiedieet: “Dit kan je doen met 500, 5.000 en 10.000 euro”

Ontvang tips om energie besparen met 500, 5.000 of 10.000 euro. Verlaag je verbruik met advies van energie-expert Paul De Vylder.

Lees meer

Zo kies je het juiste stopcontact voor je interieur: alle soorten en prijzen op een rij

Zo kies je het juiste stopcontact voor je interieur: alle soorten en prijzen op een rij

Ontdek de verschillende soorten stopcontacten, samen met de prijs en tips voor het plaatsen van stopcontacten en het onderhoud.

Lees meer

De juiste schakelaars kiezen voor je woning: ontdek de soorten en prijzen

De juiste schakelaars kiezen voor je woning: ontdek de soorten en prijzen

Welke schakelaar kies je? Leer meer over soorten schakelaars, de prijs, de plaatsing en de verschillende designs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag