Vochtvlekken op mijn granieten vloer

5

Vochtvlekken op mijn granieten vloer

christine 192
christine 192
#Muren · 9 jaren geleden

Beste, ik heb een vochtplek op mijn granieten vloer die steeds groter wordt.Er is een groot vermoede dat het een lek is in een van de afvoerbuizen.Ik weet niet waar deze liggen.Zijn er technieken om deze op te sporen?Er is al met infraroodcamera gekeken.En via de riolering lukte het niet.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32086/foto-vloer-057.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=51452156cb37f82515ccd2a21c45f1adhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32086/foto-vloer-055.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6342bf54fa21675d39f4c91e7cbbd3b5https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32086/foto-vloer-056.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=efb0ab4c69c6147432d2fc9ab7a38238

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3498 Andere particulier
9 jaren geleden

Heb je - indien de waterbuizen in de vloer ingewerkt zijn - al gecontroleerd of er geen leidingwaterverlies is ?

Voorts worden afvoerbuizen normaliter altijd recht gelegd van afvoerputje naar afvoerputje.  Je kan je al afvragen - wetende waar WC's, bad/douche en spoelbakken zich bevinden - of je logischerwijs daar een afvoerbuis zou laten lopen.

Als je zeker bent dat het een lek is in een afvoerbuis dan moet de vloer hoedanook (deels) uitgebroken worden voor herstelling.

Is het een oud huis met gresbuis als aansluiting naar de riool ?  Mogelijks is die gebroken.

0
Dejsi
Dejsi
20 138 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als u vrijwel zeker bent dat het een probleem met de afvoer betreft dient u een ontstoppingsfirma te laten komen om de leidingen te laten reinigen alvorens met een camera in de buizen kan worden gegaan om het probleem op te sporen. best doet u hiervoor beroep op een professionele lekdetectiefirma.

Controleer steeds voorttellende waterstand op de waterteller of mogelijks drukverlies op chauffageinstallatie alvorens dergelijke onderzoeken te laten uitvoeren.

0
christine 192
christine 192
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Beste, dank je wel voor je reactie.Ik heb reeds verlies leidingswater en verwarming gecontroleerd.

Altijd ok,ook geen drukverlies verwarming.Het afvoerputje ligt in de inrit van de buren,wij kunnen er niet aan.En buurman is niet bereid om oprit open te breken. Heb het huis van hem gekocht.Wij vermoede dat die afvoerbuis stuk is.Alles wijst daar naar toe maar we zijn niet zeker.

groetjes

0
Leak DetectYves
Leak DetectYves
0 2 Andere professioneel
9 jaren geleden

Beste

Als lekzoekbedrijf kunnen wij niet destructief het lek nauwkeurig opsporen.

Wij kunnen traceergas  (ongevaarlijk voor de mens) of echografisch te werk gaan.

Om verder schade te beperken naar herstel kunnen wij een trajectaanduiding van de leiding aangeven.

We stellen een uitgebreid verslag op naar de verzekering, om onze factuur terug betaald te krijgen.

Erwin zaakvoerder Leak DetectYves

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.

Lees meer

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Op zoek naar een duurzame manier om je gevel te renoveren of te isoleren? Ontdek de voordelen en prijs van spuitkurk.

Lees meer

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb je vochtplekken, schimmel of condens? Ontdek hier hoe je vocht in huis herkent, oplost en voorkomt, zodat jij en je woning gezond blijven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag