Septische put in huis
kan je een septische put in huis plaatsen waardoor je niet hoeft te graven?
Septische put in huis
kan je een septische put in huis plaatsen waardoor je niet hoeft te graven?
Dat kan, maar ik zou het niet aanraden. Vroeg of laat moet je daar toch eens bij kunnen via een deksel. Op dat moment hangt dan je gehele woning vol met de stank die er uit ontsnapt. Sowieso zou dit al een probleem kunnen zijn bij niet perfect luchtdichte afsluiting van dat deksel.
En beeld u ook eens in dat die put moet geledigd worden en men met die stinkende en lekkende zuigdarmen van de beerkar door uw huis gaat sjouwen.
Niet doen!
In een vorige woning had ik de septische put in mijn inpandige garage.
Het putdeksel goed afspuiten met siliconen.
Nooit stank gehad. Bij het openen (om de 10 jaar) erg weinig stank gehad.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’
De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Ontdek hoe je een goede installateur kan vinden en hoe je offertes kan vergelijken.
Lees meer
Twijfel je tussen een zonneboiler of warmtepompboiler? Lees meer over de werking, prijs en terugverdientijd en kies wat past bij je woning en budget.
Lees meer
Hoe zorg je ervoor dat zowel je regenwaterput als je water van goede kwaliteit blijven? We geven je vier tips voor het onderhoud van je regenwaterput.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen