Verbouwing achterbouw
Sinds februari ben ik op zoek naar een aannemer die de verbouwing wil doen voor een nieuwe achterbouw. De afbraak van de oude bouw doen we zelf omdat dit handmatig dient te gebeuren.
Afmetingen nieuw gebouw 7 x 4m = 28m² met een uitsprong, erker van 3 x 1m langs de zijkant.
We zijn reeds juni en nog heb ik geen definiteve beslissing kunnen nemen.
1. Ik heb 20 verschillende bedrijven in de streek gecontacteerd, algemene bouwwerken en algemene renovatiewerken, om een plaatsbezoek te vragen en een offerte op te maken.. Slechts 7 zijn uiteindelijk ter plaatse geweest. Van deze 7 heb ik ondertussen 3 offertes gekregen (we zijn 4,5 maand verder), de andere 4 niets meer van gehoord!!
Onze totale achterbouw is dus 31 m². Op deze website heb ik richtprijzen gelezen betreffende ruwbouw, winddicht tussen 600 en 700 euro (excl.btw) per m².
Op de 3 offertes die ik uiteindelijk heb gekregen staan prijzen rond de 1200 euro de m² .Dat is dus het dubbele. Ik weet niet wat ik hier van moet denken!!
De facadesteen is beperkt vermits er 2 grote raampartijen in komen (4,20 x 2,40 m en 3 x 1,70 m in de erker). Het is ook geen 'gouden' gevelsteen maar een die 0,43€ kost per stuk.
Mijn achterbouw van 31m² winddicht (zonder ramen en binnenafwerking) komt bij deze offertes op 38.500 euro incl. 6% BTW
Ik zou graag weten of ik dit goedkoper kan oplossen, vermits daarbij ook nog de factuur van de ramen komt, alsook de bezetwerken en de vloeren.
Ik had geen budget van 50.0000 euro in gedachten voor dit project.
Waarom staan aannemers tegenover kleine projecten zo afkerig en drijven ze dan nog de prijzen op van hier tot in Tokyo?
Ondertussen loopt de lening die ik hiervoor heb afgesloten in maart en heb ik nog geen aannemer voor deze werken. En ook op het bedrag dat na 6 maand nog resteert op de bank moeten verwijlinteresten betaald worden!
Alvast dank voor uw info.