3

Verbouwing achterbouw

lily-rose
lily-rose
#Voorbereidende werken · 9 jaren geleden

Sinds februari ben ik op zoek naar een aannemer die de verbouwing wil doen voor een nieuwe achterbouw. De afbraak van de oude bouw doen we zelf omdat dit handmatig dient te gebeuren.

Afmetingen nieuw gebouw 7 x 4m = 28m² met een uitsprong, erker van 3 x 1m langs de zijkant.

We zijn reeds juni en nog heb ik geen definiteve beslissing kunnen nemen.

1. Ik heb 20 verschillende bedrijven in de streek gecontacteerd, algemene bouwwerken en algemene renovatiewerken, om een plaatsbezoek te vragen en een offerte op te maken.. Slechts 7 zijn uiteindelijk ter plaatse geweest. Van deze 7 heb ik ondertussen 3 offertes gekregen (we zijn 4,5 maand verder), de andere 4 niets meer van gehoord!!

Onze totale achterbouw is dus 31 m². Op deze website heb ik richtprijzen gelezen betreffende ruwbouw, winddicht tussen 600 en 700 euro (excl.btw) per m².

Op de 3 offertes die ik uiteindelijk heb gekregen staan prijzen rond de 1200 euro de m² .Dat is dus het dubbele. Ik weet niet wat ik hier van moet denken!!

De facadesteen is beperkt vermits er 2 grote raampartijen in komen (4,20 x 2,40 m en 3 x 1,70 m in de erker). Het is ook geen 'gouden' gevelsteen maar een die 0,43€ kost per stuk.

Mijn achterbouw van 31m² winddicht (zonder ramen en binnenafwerking) komt bij deze offertes op 38.500 euro incl. 6% BTW

Ik zou graag weten of ik dit goedkoper kan oplossen, vermits daarbij ook nog de factuur van de ramen komt, alsook de bezetwerken en de vloeren.

Ik had geen budget van 50.0000 euro in gedachten voor dit project.

Waarom staan aannemers tegenover kleine projecten zo afkerig en drijven ze dan nog de prijzen op van hier tot in Tokyo?

Ondertussen loopt de lening die ik hiervoor heb afgesloten in maart en heb ik nog geen aannemer voor deze werken. En ook op het bedrag dat na 6 maand nog resteert op de bank moeten verwijlinteresten betaald worden!

Alvast dank voor uw info.

Alle reacties

0
grandscenicman
grandscenicman
3 40 Verbouwer
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Pin u zeker niet vast op de prijzen die je "leest" .

Verbouwen kost nu eenmaal meer dan nieuwbouw.....

Heb je een schets/plan van hoe het wordt ? Met of zonder architect/plan ?

Onze uitbouw is/wordt 7 m x4.5 m diep , als ik prijzen neem van diegenen die hiervoor prijs maakten dan viel ook ik achterover...bij ons komt er wel een traphal bovenop de uitbouw...een flink stuk duurder dan enkel plat dak met koepels natuurlijk. Er komt een lichtstraat in van +- 3 m x 1.3 m

Afbreken was toen ook voor ons en ondertussen alleen het hoognodige laten doen en de rest zelf aan het doen...maar niet iedereen kan metselen natuurlijk .

Contacteer ook eens bedrijven die veranda's plaatsen , die zetten ook stukken aan/tussen  een huis en zijn schappelijker van prijs.

0
lily-rose
lily-rose
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

Dank u wel vor de reactie.

Heb inderdaad zelf het plan getekend wat goedgekeurd is door stedebouw.

Wacht nog teeds op 2 offertes sinds mei !

Wordt hoog tijd dat er schot in de zaak komt.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag