Insijpelend vocht dak veranda en muur.

2

Insijpelend vocht dak veranda en muur.

Alex10
Alex10
#Muren · 9 jaren geleden

Hallo iedereen,

onlangs kochten ik en mijn vrouw een op het eerste en tweede zicht goed maar oud huis aan in de kempen. Het huis is van 1929 en is gemetst met volle muren (2,5 steen dik), met de aanzienlijke regen van de afgelopen weken is er echter veel aan het licht gekomen. Ik merkte fors insijpelen van regen tussen mijn aansluiting van het dak van de aangebouwde veranda en de oorspronkelijke buitenmuur van het huis, waardoor er in deze muur duidelijke vochtplekken, schimmel en zelfs (na het afrukken van een deel van de bepleistering) een gat in de muur zit die als een T op de buitenmuur is geplaatst. Door dit grote gat in de benedenhoek waar de buiten en binnenmuur op elkaar aansluiten kan ik vanuit mijn eetkamer los naar mijn gang kijken: wat kan/moet ik hier aan doen? Ik moet momenteel met een erg beperkt budget werken van +- 4500 euro, waardoor ik eigenlijk met mijn handen in het haar zit. 

Wie mij kan helpen/tips geven, altijd welkom!

grts A.

Alle reacties

0
Spidy
Spidy
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

Waar de veranda aan het huis vast zit, is hier lood ingeslepen?

1) Het kan zijn dat het lood op plaatsen is losgekomen >> opnieuw inslijpen en voegen

2) Lood niet diep genoeg ingeslepen en water sijpelt door de baksteen naar onder (vaak te zien na langdurige regen, en bakstenen zijn verzadigd door de tijd) >> mogelijkheid hier is de muur erboven te impregneren zodat deze geen water meer opneemt.

De beste optie is een rij bakstenen uit de muur te nemen en hier het lood volledig in de stoppen en een soort van bakje mee maken. (en dit meter per meter doen natuurlijk anders komt de hele muur naar beneden)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welk type gevelsteen kies jij? Alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs

Welk type gevelsteen kies jij? Alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs

Gevelstenen zijn populair om je gevel af te werken. Welk type kies jij? Ontdek alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs.

Lees meer

Je gevel bekleden, renoveren of reinigen: ontdek de opties en hun prijs

Je gevel bekleden, renoveren of reinigen: ontdek de opties en hun prijs

Je gevel afwerken met de juiste gevelbekleding? Of wil je jouw buitenmuren renoveren, isoleren of reinigen? Ontdek alle opties en hun prijs.

Lees meer

Gevelpanelen: alles wat je moet weten over soorten, prijs en plaatsing

Gevelpanelen: alles wat je moet weten over soorten, prijs en plaatsing

Ontdek alles over gevelpanelen: soorten, prijs, isolatie, onderhoud en tips voor nieuwbouw en renovatie. Maak de beste keuze voor jouw woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag