3

Bouwgrond gekocht! Wat nu?

LordJens
LordJens
#Budget · 9 jaren geleden

Hey,

Mijn vriendin en ik hebben onverwachts een stukje bouwgrond gekocht (500m2). Normaal gingen we nog een jaar wachten maar wegens een mooie kans hebben we redelijk oververwacht een stuk bouwgrond.

Maar wat zijn de volgende stappen? Heeft er iemand tips? Het is voor een openbebouwing in de regio Gistel - West Vlaanderen. We zullen hoogstwaarschijnlijk geen gebruik maken van Sleutel Op de deur. Dus zijn we opzoek naar een architeit? Hoe vinden we dat?

Tips? Extra hulp?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
9 jaren geleden

Kijk enkele weken rond in bestaande wijken naar recente huizen in de huisstijl die je wil.  Bel aan en vraag naam architect en tevredenheid.  Vervolgens contacteer je die architect voor een verkennend gesprek.

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
9 jaren geleden

Op het internet zul je zeker architecten uit jouw regio vinden. Vraag referenties op en check deze ook, vraag de bouwers naar hun ervaringen met de architect.

Andere tip : ga op verschillende tijdstippen van de dag, bij andere weersomstandigheden naar je bouwgrond en bekijk de omgeving. Waar wil je leefruimte ? Welk zicht vanuit de keuken ? Is het een drukke straat en wil je rustig kunnen slapen .... Allemaal zaken die je als input moet meegeven aan een architect

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Problemen op de huurmarkt: stijgende huurprijzen en tekort aan huurwoningen

Problemen op de huurmarkt: stijgende huurprijzen en tekort aan huurwoningen

De huurmarkt heeft het moeilijk. Er zijn momenteel meer huurders dan huurpanden en de gemiddelde huurprijs stijgt boven 1.000 euro.

Lees meer

Meer Vlamingen kunnen gratis energiescan aanvragen

Meer Vlamingen kunnen gratis energiescan aanvragen

Ontdek of je in 2025 in aanmerking komt voor een gratis energiescan en begin met besparen op je energiefactuur.

Lees meer

Energieleveranciers richten hun pijlen op de thuisbatterij en laadpaal

Energieleveranciers richten hun pijlen op de thuisbatterij en laadpaal

Eneco en Luminus belonen flexibele stroomgebruikers met een slimme thuisbatterij of lagere tarieven voor de laadpaal.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag